Avatar billede superduperluper Nybegynder
27. april 2007 - 21:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Philips 42pf5421

Jeg er i øjeblikket ude efter et fjernsyn i 42" klassen.

I næste uge kan man erhverve sig et philips model 5421 for 10.000 kr. Problemet med denne model er at den ikke har en VGA indgang (hvilket mange af philips modeller underligt nok ikke har). Jeg vil gerne have mulighed for at kunne tilslutte min pc, er der nogen mulighed for at gøre det evt. via HDMI indgangene?

http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?language=da&country=DK&catalogType=CONSUMER&productId=42PF5421_10_DK_CONSUMER
Avatar billede gurly Praktikant
28. april 2007 - 11:41 #1
mit philips 42 tv har kun en DVI indgang, men det er muligt at sætte en adapter i DVI stikket, så man kan tilslutte et VGA signal.
jeg tror dog ikke HDMI giver samme mulighed.
men du kan jo købe et nyt grafikkort som har en DVI udgang, denne kan nemlig tilsluttes til en HDMI indgang på dit tv via en DVI/HDMI adapter som du kan finde her
http://avconnection.dk/?CPage=PView&ML1=1&ML2=69&ML3=213&ML4=245
der fås mange forskellige grafikkort med DVI udgang, og mange af dem har to udgange  VGA + DVI  og man kan som regel bruge begge udgange på en gang.

jeg kørte selv tidligere VGA til mit tv via en vga til dvi adapter, men jeg har nu et grafikkort med dvi udgang, og det gav et billede der er en del bedre.
Avatar billede superduperluper Nybegynder
28. april 2007 - 12:25 #2
Så vidt jeg kunne se i brugsanvisningen har fjernsynet heller ikke en DVI indgang. Det undrer mig meget at Philips har valgt at producere mange af deres fjernsyn uden VGA indgang, men det er nok også derfor at de modeller er så billige. Efter at have kigget efter fjernsyn i over 3 timer på nettet, og været inde i rigtigt mange butikker (hvor deres leveringtid er længere end på nettet!) har jeg nu valgt at bestille zepto's lcd tv. Det har det som jeg skal bruge, og til en ok pris. Har ikke kunne finde nogen som har skrevet noget negativt om det fjernsyn. evt. nogen som har oplevet noget positivt/negativt?
Avatar billede gurly Praktikant
30. april 2007 - 00:19 #3
som jeg skrev så kan man bruge en hdmi indgang som dvi indgang, det kræver bare en lille adapter.
når philips vælger kun at have hdmi indgang, så er det fordi at det er fremtiden, dvd maskiner med harddisk er også begyndt at have hdmi, og mange nyere pc´er har jo dvi udgang som kan sluttes til hdmi indgang på tv´et
så et fremtids sikret tv bør have en hdmi indgang.
jeg har selv dårlige erfaring med et billigt 42 tommer tv
men har kun roser til mit philips tv  c",)
Avatar billede superduperluper Nybegynder
08. maj 2007 - 15:51 #4
Et svar?!
Avatar billede gurly Praktikant
09. maj 2007 - 01:12 #5
c",)