Avatar billede leif Seniormester
25. april 2007 - 22:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Map www.domæne.dk/Billeder til Q:\

Hej,

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af at mappe /Billeder/ til et andet drev end standard Data drev fx. vil jeg gerne på vores web have at www.domæne.dk/Billeder/ reelt er drevet Q:\ den kigger på.

Ja, det skal bruges i forbindelse med den anden tråd med at søge biblioteker igennem og lave links til blandt andet billeder !

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
27. april 2007 - 02:30 #1
først skal vi finde ud af hvor domino serveren servicerer almindelige filer fra. Jeg mener det er Domino/html.
Med andre ord skal URL, der peger på filer på serveren, f.eks. //server/billeder/sti/billde.jpg
lige på serveren i biblioteket domino/html/billeder/sti/billede.jpg

I Domino Administrator skal du så i biblioteket domino/html lave et Directory.lnk i html biblioteket, der hedder billeder, og som peger på det område på Q:, hvor billederne ligger.

Det er dog et krav, at dette Q:-drev er tildelt ved Dominoopstart.Så hvis du lader Domino starte som en service, så kører den jo som system-root (eller hvad det hedder på windows) og derfor skal du lave noget ved "systemet".

Hvis du derimod lader Domino starte op i sit eget vindue på en indlogget bruger, så kører Domino med brugerens rettigheder og mapninger.
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2007 - 07:40 #2
Hmm, den kører som en Service ! Men jeg kan jo bare ændre hvad det er for en bruger den bruger til at køre Servicen med, det skulle ikke være et problem !
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2007 - 12:00 #3
Well, en løsning er blevet at smide en Notes Server på Serveren med BilledArkiv så kunne jeg få den til det uden problemer ! :)
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2007 - 12:00 #4
jogii -> Smid et svar
Avatar billede jogii Nybegynder
02. maj 2007 - 19:42 #5
svar