Avatar billede kiiim Nybegynder
25. april 2007 - 17:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skærm til både fjernsyn og tv

Jeg vil gerne have en skærm, som jeg kan bruge henholdsvis til fjernsyn og computeren. Det skal være sådan at jeg ikke behøver sætte computeren til for at se fjernsyn - altså det skal kunne fungere uafhængigt af hinanden.
Er der noget specielt "stik" til fjernsynet jeg skal lede efter, når jeg kigger?
Er billedkvaliteten på fladskærmsfjernsyn, lige så god som det man kan finde på fladskærmsmonitorer til computere?
Avatar billede kiiim Nybegynder
25. april 2007 - 17:55 #1
Forresten ... så tænker jeg på en størrelse omkring 30" ... er der nogen der har noget de kan anbefale?
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 17:58 #2
faktisk hvilket som helst Plasma/LCD tv har enten VGA eller DVI indgang også (eller HDMI indgang) en HDMI/DVI indgang vil klart være at foretrække (da det er et digitalt signal, og derfor mistes det intet af signalet i nogen konvertering).
Avatar billede kiiim Nybegynder
25. april 2007 - 18:04 #3
Ahhh ... det vil sige at jeg vil kunne få "perfekt" billedgengivelse, når jeg bruger den til computeren ... alt efter kvaliteten af fjernsynet, selvfølgelig?

Det er bare når jeg bruger mit gamle analog fjernsyn, så er computerbilledet altid lidt sløret.
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 18:09 #4
ja jeg bruger selv lige pt et 27" widescreen tv som monitor, og det står særdeles flot ;)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. april 2007 - 08:44 #5
Ja et analogt fjrensy med tv-out mil altid vise vindows skrivebodet m.m. sløret dog ok billede ved afspildning af film.

hvis fladskærmstv'et har en af de nævnte udgange så er fjernsynet jo lavet til at kunne vise pc signal. (hvilket analog ikke er)

Held og lykke.