Avatar billede jqrn Mester
24. april 2007 - 21:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet til IE, men ikke andet

Jeg er ved at sætte en ny bærbar op. Pludselig opdager jeg at jeg ikke kan få internetforbindelse når jeg skal registrere min office pakke. Det viser sig så at jeg heller ikke kan opdatere min antivirus, jeg kan faktisk ikke engang pinge min egen router.

Men jeg kan godt gå på WWW med IE hvor jeg skriver dette.

Hvordan kan det lade sig gøre?

Jeg har prøvet at gå tilbage til et restorepoint i morges, det hjalp ikke. Jeg har ikke ældre restore punkter.

Det jeg husker at have arbejdet med i dag er bl.a. Odyssey Client (installeret og fjernet igen), fjernet og reinstalleret AVG antivirus, installeret IE knapper til del.icio.us, installeret MS office, installeret SyncBack.

Hvordan kommer jeg 100% på nettet igen?
Avatar billede theprofessor Nybegynder
24. april 2007 - 21:50 #1
kan du sende email med outlook?  Hvis ikke, så er din forbindelse ikke i orden endnu.

Kan du pinge andre sites?

Hvilket version af windows/office har du?
Avatar billede jqrn Mester
25. april 2007 - 08:45 #2
Jeg bruger ikke Outlook. Hvis jeg pinger et site får jeg fejlen "sending mislykkedes, fejlkode 65"

Jeg kører windows XP pro, SP2, version 2002.
Office pakken som ikke kan registreres er pro 2003.
Antivirus som ikke kan opdateres er AVG Free 7.5.463
Avatar billede jqrn Mester
25. april 2007 - 11:40 #3
Jeg tjekkede lige min firewall (ZoneAlarm). Det viste sig at den IKKE kørte. Da jeg startede den, forsvandt alle de nævnte problemer. Der må være "noget andet" der er meget restriktivt og som tager over når firewallen ikke kører.
Avatar billede jqrn Mester
26. april 2007 - 14:51 #4
svaret var tilsyneladende at starte firewall'en, selvom jeg ikke helt forstår hvorfor.