Avatar billede vostrikov Nybegynder
24. april 2007 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tjekke Liniehastighed

Hej.

På mit arbejde står jeg og har brug for et værktøj der kan overvåge/fortælle mig hvor hurtig en given linie er. Problemet er at vi i nogle lande, muligvis betaler mere end for de linier vi har, end vi egentlig får. Derfor skal jeg gerne kunne måle hastigheden på en linie mellem fx. Danmark og Argentina.

Det skal lige siges, at der kører VPN-tunneler mellem DK og de lokationer hvor der skal måles. Vi har selv tænkt på bare at overføre noget trafik på nogle MB og tjekke overførelseshastigheden..

Hvis der findes nogle gode alternativer, så er de meget velkommende.

en lille netværkstegning: http://img180.imageshack.us/my.php?image=nwdrawingaj0.jpg
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
24. april 2007 - 13:37 #1
Lidt overkill måske, men denne her kan i hvertfald:

http://www.us.anritsu.com/products/ARO/North/Eng/showProd.aspx?ID=749

Den kan udføre en masse forskellige kvalitetsmål for det netværk du tester baseret på RFC2544.

Det billigste er nok at overføre en kæmpe fil :D
Avatar billede vostrikov Nybegynder
24. april 2007 - 13:49 #2
tak for det hurtige svar. Det er dog mest software baserede løsninger, som jeg leder efter.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
25. april 2007 - 09:48 #3
Brug TTCP til at teste overførselshastigheden.
http://www.pcausa.com/Utilities/pcattcp.htm
Det kan køre mellem en server i Argentina og en server i Danmark.

Hvis du har adgang til din cisco-router på lokationen, kan du også køre det på den.
http://www.cisco.com/warp/public/471/ttcp.html

Det kan være mange steder det er galt. Husk f.eks. også at teste UDENOM VPN-forbindelsen.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 09:49 #4
Avatar billede vostrikov Nybegynder
30. april 2007 - 10:40 #5
smid lige et svar jarlskov.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
30. april 2007 - 15:33 #6
Fandt du ud af hvor problemet var?
Avatar billede vostrikov Nybegynder
02. maj 2007 - 07:12 #7
Jeg kunne i hvertfald bruge det første tool, som du foreslog. Der er flere linier, som skal testes. Tak for det