Avatar billede jabberdino Nybegynder
22. april 2007 - 18:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter man start up programmer?

Hej,

Jeg ved godt det er et dumt spørgsmål men jeg kan simplehen ikke finde ud hvad man gøre det med XP.

Da jeg starter computeren, er det så L-A-N-G-S-O-M-T før compteren er klar til at brug.

Det er pga alle programmer der er i "Start up# funktion.

Hvordan kan jeg slette dem?

Tak - (ved godt at min dansk er ikke særlig godt men jeg kommer fra England så det er min mors skyld)

mvh
Jabs
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2007 - 18:40 #1
Du kan bruge Startup Inspectors for Windows til at se hvilke programmer der starter med windows, og fjerne dem du ikk skal bruge...

Link: http://www.windowsstartup.com/
Avatar billede gate62 Nybegynder
22. april 2007 - 18:42 #2
Du kan gå ind i systemkonfiguration og slå dem fra så de ikke starter op sammen med Windows
Klik på startknappen og klik på kør og skriv msconfig
gå ind under fanen start og fjern fluebenet ved de programmer du ikke vil have til at starte
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2007 - 19:16 #3
Nu kan der være flere årsager til at din pc er langsom i opstarten, udover at fravælge nogle programmer i opstarten - via msconfig, så kig en gang her:
http://www.arlet.dk/langsomcomputer.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2007 - 19:47 #4
(Der er danskere herinde der skriver betydeligt dårligere end dig! Dit dansk er absolut pænt! :)
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2007 - 20:15 #5
Helt enig med john, jeg er selv en af de dårlige staver/skivere.
Måske noget af det skyldes det min staveplade(tastatur), som jeg er blevet sur på, masser af gange, fordi det ikke vil skriver rigtigt.
Jeg har så banket knytnæven ned i det masser af gange og alle tasterne er hoppet af.
De sidder nu i en tilfældig rækkefølge og jeg skal prøve mig frem hvergang jeg skal skrive. Det er nok også derfor jeg er meget længere om at skriv div. svar, jeg skal jo f.eks taste på "S" for at skrive "H" osv. osv. :o)
22. april 2007 - 20:22 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2007 - 20:37 #7
haverslev  - nå det er derfor... LOL :D
Avatar billede jabberdino Nybegynder
22. april 2007 - 20:46 #8
Tusind tal alle sammen. Nu har jeg gjort det. Tak

Hven vil have points?
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2007 - 20:56 #9
Selv tak.
Du skal blot bede de/ den person, som har givet dig en brugbar og korrekt løsning, om at lægge et svar istedet for kommentar.
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2007 - 21:07 #10
Avatar billede jabberdino Nybegynder
28. december 2007 - 22:45 #11
Hvordan accepterer eller afviser jeg et svar?
Det gør du ved at markere brugernavnet i boksen til venstre, og klikke på enten Accepter eller Afvis.

Disse står lige over det felt hvori du skriver dine indlæg.

[ Top ]

Der er mere end en der har svaret, hvad gør jeg så?
Der er tre muligheder:

Alle svar har været gode og hjulpet dig, så markerer du alle navnene i navneboxen, og trykker på accepter, så bliver point delt lige imellem svarerne.
Et svar var bedre, men de andre har også hjulpet dig, så trykker du på avanceret, og tildeler hver svarer det antal point du synes.
Der var kun et svar du kunne bruge, så markerer du det navn med det brugbare svar og trykker accepter, på den måde bliver alle andre svar samtidig afvist.
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2007 - 23:32 #12
Du får lige et "svar" og du skulle nu få boksen at se med mit navn i :-)
Avatar billede jabberdino Nybegynder
29. december 2007 - 08:41 #13
Ja - tak for det. Jeg ved ikke hvorfor folk her fortsætter med at sige at jeg giver ikke points når de har givet kun et kommentar. - med mindre man kan give points til et kommentar?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2007 - 13:03 #14
"Jeg ved ikke hvorfor folk her fortsætter med at sige at jeg giver ikke points når de har givet kun et kommentar."

Så beder man om svar så du kan acceptere svaret :)