Avatar billede mutti Nybegynder
31. maj 2001 - 12:25 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

Vedr. Vand og Åer

Nogle der kan svare på dette spørgsmål?¿ :O)

\"Hvad gøres der for at undgå at en sø bliver forurenet?\"

det er til et projekt, og det skal gerne være lidt langt!

Tak :O)

KH MUTTI *S*
Avatar billede caroc Praktikant
31. maj 2001 - 12:28 #1
man renser den hver 10 år
sætter et rensningssystem ned i søen
Avatar billede jammerlab Nybegynder
31. maj 2001 - 12:28 #2
ja man prøver at gøre bilerne mere miljø venlige..
Der er problemer med at danskerne flyver med fly mere og de forurener meget...
Der er rensningsanlæg...
Der bliver lavet prøver fra kommunernes side...
Der er grønne afgifter så folk forurener mindre...
JAmen der er jo fanme meget *GG*
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 12:32 #3
Man nedsætter gylle udspredning ;o)

Måske lidt kort, men hva\'

Nå, ja, fjerner alger, hvis det muligt. En ordentlig omgang regn skader vel heller ikke, og en stiv kuling til at få rørt vandene.
Jeg ved ikke om det vil hjælpe med et par bævere og nogle oddere.
Hvis jeg blir\' ved ender det da med et helt godt setup ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 12:33 #4
Der er jo masser af gode forslag, saml dem sammen, så blir\' det da helt godt ;o)
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 12:35 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 12:44 #6
francke> genialt, du forstår at skære ind til benet - det må ku\' bruges til en eller anden eksamensopgave ;o)
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 13:40 #7
Tak for roser!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. maj 2001 - 14:38 #8
Det er ikke fordi vi hver især forurener så gevaldig meget. Der er bare så umanerlig mange af os der hver sviner en lille smule.

Og det gør det svært at begrænse forureningen. \"Hvorfor må jeg ikke smide en enkelt øldåse? Det gjorde jeg da i min barndom på heden og de rustede væk iløbert af ingen tid.\"
Men med det antal mennesker der er på Roskildefestivalen bliver det alligevel til knædybt i dåser efter en dag eller to.

Et andet problem er gyllen. Det er ikke mere end et par år siden at en eller anden politiker udtalte i søndagsavisen at gylle ver gødning så det var slet ikke forurening.
Men jeg tror nu han siger noget andet til de hundeejere der lader deres hunde tisse hans hæk ihjel :)

Der gøres en masse. renseanlæg, oplysning, og lovgivning. Den vigtigste (og samtidig nok sværeste) er oplysningen; for den kræver meget ofte at folk totalt ændrer deres måde at se på verden. Det har vi ikke nemt ved.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. maj 2001 - 15:04 #9
Der kører for tiden en reklame for vand på flaske:
            \"bivirkninger ved overforbrug af vort supervand\".
En nuttet reklame med kønne piger der drikker vand de underligste steder og får klare øjne og blankt hår osv osv osv..

En anden bivirkning der kunne påpeges er at for hver flaske vand der sådan bliver drukket genereres der en forurening på:
ca ½ liter vand til at fremstille etiketten samt lidt extra til trykfarver, titaliumhvidt ol. (Er Nyborg fjord blevet retableret eller er den stadig død af papirfabrikkernes udslip af træfibre og andet?)
ca ½ liter vand til at vaske flasken så den kan genbruges.
Olie til lave plastic af og til at drive de maskiner der fremstiller papir, nye flasker og kapsler.

Der er også en anden måde at distribuere vand. Det hedder en vandhane, og når den een gang er installeret koster det noget nær nul forurening at få vand den vaj.
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 16:13 #10
Det var squ\'da utroligt!!jakoba>> Du er da en af de sjældne herinde på eksperten der kan stave ordenligt!!!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 16:20 #11
Tror du ikke bar han har brugt Ctrl+C og Ctrl+V ;o)
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 16:25 #12
Jeg ved ikke en gang hvad de knapper bruges til!!Hvad gør de????
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 16:36 #13
Kopier og overfør ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 16:38 #14
Eller som amerikanerne (og englændere for den sags skyld) COPY and PASTE, en funktion jeg bruger meget når jeg laver vores klubblad ;o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. juni 2001 - 07:05 #15
Tak for rosen. Errel var det ironisk ment? ( der er jo masser af stavefejl :-))
fx;
titaliumhvidt -> titaniumhvidt
vaj -> vej
...
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. juni 2001 - 07:06 #16
errel -> eller
Avatar billede francke Nybegynder
01. juni 2001 - 08:36 #17
Ikke  ironisk men det er bedre end de fleste!!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 08:46 #18
Der er vel ikke tale om egentlige stavefejl, jeg vil betegne dem som slåfejl.
Mange gange giver (gir\') man sig ikke tid til at kontrollere det man har skrevet, man vil gerne kunne give (gi\') et svar så hurtigt som muligt!
Der er dog utroligt mange der ikke kan stave ordentligt, sørgeligt, men desværre sandt.
Avatar billede francke Nybegynder
01. juni 2001 - 08:53 #19
Jeg laver også selv slåfejl som jeg ærgrer mig over bagefter for det med at komme først er ikke altid bedst hvis det er forkert alligevel!!Retaxes>> Når du skriver nu og har god tid har du jo heller ikke stave/slåfejl men i de andre svar har jeg nogen gange ikke kunne forstå en skid af hvad du skrev!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juni 2001 - 09:13 #20
;o) - francke> Jeg har også for travlt, bagefter sidder jeg og ærgrer mig, lader det enten være eller går ind med en RETTELSE:
Jeg har masser af slåfejl, jeg plejer at undskylde over for mig selv, at det skyldes det satans \"#¤@£$&§½ forbandede tastatur ;o)
Avatar billede mutti Nybegynder
17. juni 2001 - 15:45 #21
Jeg Takker
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 15:50 #22
Takker for pointene, håber det kunne bruges alt sammen ;o)