Avatar billede neoman Novice
21. april 2007 - 15:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rød/grøn/gul vertikal stribe i kodeeditor i Visual Studio 2005

Jeg har bemærket, at der i kodeeditoren indimellem ud for nogle sæt af linjenumre vises en vertikal stribe (af forskellige farver rød/grøn/gul eller ingen) - den indikerer sikkert et eller andet, men har ikke kunnet regne ud HVAD ! :-)  Nogen som ved det ?
Avatar billede nielle Nybegynder
21. april 2007 - 16:45 #1
Umiddelbart mener jeg ikke at have set andet end grøn og gul. Er du sikker på at du har set rød?

Hvis du øsker at ænre farverne, skal du i Tools > Options > Fonts and Colors, og derefter skal du vælge at se settings for "Text Editor". Der er her en liste over hvilke farver det forskellige elementer i tekst-vinduet skal vises med.

Langt nede på listen finder man:

Track Changes after save - denne er normalt grøn
Track Changes before save - dette er normalt gul

Den gule farve markere altså at "her er der ændret noget i koden, og der er endnu ikke gemt", mens den grønne farve siger det samme bortset fra at "... og nu er det gemt".
Avatar billede neoman Novice
21. april 2007 - 17:09 #2
Det måtte være noget i den stil, kunne bare ikke lige gennemskue funktionaliteten i første omgang. Jeg er ikke helt sikker på at have set rødt :-)

Men tak for oplysningen, og læg et svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. april 2007 - 17:21 #3
Svar :^)