Avatar billede nicocarlos Nybegynder
20. april 2007 - 20:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning i mySQL - bolig indretning

Hejsa.

Sidder og prøve at lave noget omkring bolig indretning. og ved ikke helt hvad der er smartest. Jeg har en tabel med møbler. og tabel med boliger.

Meningen er at når man opretter en bolig så skal det være ved hjælp af nogle møbler. Så det vil sige at når boligen oprettes skal den have nogle værdier gemt i denne boligs tabel omkring hvilke møbler der er sat i boligen, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gemme det i bolig tabellen.

Man skal også kunne tage 2 stk sofaer f.eks. så det skal ikke kun være møblets ID, men også ekstra værdier.

Jeg tænkte på at oprette en ny table som indeholder alle disse møbelværdier og så tilføje den pågældende boligs id her.

Håber i forstår problemstillingen

Mvh

Nicocarlos
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
20. april 2007 - 21:00 #1
Jeg tænker bare at hvis jeg gør det sådan her og har f.eks. 1000 boliger, så kommer den her tabel med møbler i bolig op på måske 3000 og så måske langsom søgning. Derfor tænkte jeg måske der var noget som er smartere
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
26. april 2007 - 00:09 #2
har fundet på noget :D lukker