Avatar billede beef12 Nybegynder
20. april 2007 - 09:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Drop tabeller og referencer

Jeg har en række tabeller jeg ønsker at slette. Desværre er der mange referencer, som blokerer for at jeg må slette tabellerne - altså fordi tabellerne referer til hinanden på kryds og tværs.

Hvordan kan jeg omgå det og slette alle referencer og tabeller uden at skulle slette hele databasen?

Det er en 2000-udgave...
Avatar billede hrc Mester
20. april 2007 - 11:18 #1
Jeg stødte selv på samme problem og lavede et lille program der fik tabelnavnene som parameter.

I et loop prøver det at slette hver enkelt tabel. Ved fejl går det bare videre til næste navn. På et tidspunkt finder den en tabel der kan slettes, hvorefter tabelnavnet fjernes fra listen. Denne rutine loopede indtil en "timeout"-tæller blev nået eller til der ikke var flere tabeller at slette.

Der findes nok kønnere måder, men det virker.
Avatar billede editone Nybegynder
20. april 2007 - 14:58 #2
Har i prøvet med DROP tabel i en query? det virker normalt.
Avatar billede beef12 Nybegynder
25. april 2007 - 07:13 #3
Det virker ikke. Jeg vender tilbage hvis jeg finder en løsning...
Avatar billede hrc Mester
25. april 2007 - 09:25 #4
editone: Drop tabel i en query? Altså noget med select og drop i samme? Det kan man da ikke.
Avatar billede fennec Nybegynder
25. april 2007 - 09:40 #5
hrc >>
Tror bare han tænkte på at fyre "drop table ..." syntaxen af. Men det er måske lidt forkert at kalde det for en forspørgsel (query), selv om det faktisk er en query. Det er jo en forspørgsel på om at få slettet en tabel :o)

Men det vil stadig ikke virke så længe der er fremmednøgler.