Avatar billede tybz Nybegynder
19. april 2007 - 08:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gem japanske tegn i MS-SQL

Hvad skal jeg vælge af data type for at gemme japanske tegn i MS-SQL.

Har prøvet text og ntext men der får jeg bare ?????? op.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. april 2007 - 09:29 #1
N'et står for Unicode - og det burde være den du skal bruge.

Hvad hvis du bruger nogen af de andre Unicode typer - nchar, nvarchar - bare for at se om det skulle være text-typen der var noget med ?
Avatar billede tybz Nybegynder
19. april 2007 - 10:03 #2
Jeg er også overbevist over at det er unicode som jeg skal bruge men jeg kan ikke paste japanske tegn ind i databasen eller hvis jeg gemmer dem via et serverside scriptsprog så kommer de heller ikke ind.
Avatar billede tybz Nybegynder
19. april 2007 - 10:54 #3
Jeg kan hive det ud af database nu men det er at gemme det som giver mig problemer. Jeg skal nok over i en anden kategori for at finde problemet her.
Avatar billede tybz Nybegynder
19. april 2007 - 10:55 #4
Lukker den lige