Avatar billede veileb Nybegynder
27. november 1999 - 21:38 Der er 16 kommentarer

PC vil ikke lokke internet helt af

Når jeg har været på nettet(chattet og postprogram) og vil lokke af, så klikker jeg selvfølgelig på "tegnet" i højre hjørne, hvor der rig-tigt vises er "rødt kryds", som tegn på at jeg er lokket af. MEEEN når jeg derefter vil telefonere, så er der den karakteris-tiske "internet hylen" i røret, som tegn på at jeg stadigvæk er på nettet. Jeg kan KUN komme til at telefonere når jeg har genstartet min PC. Hvordan får jeg ændret/løst mit problem?
Avatar billede redfox Nybegynder
28. november 1999 - 10:33 #1
logge
Avatar billede cldu Nybegynder
28. november 1999 - 16:23 #2
nogle modems er skod til at smide forbindelsen efter man har brugt nettet.

Mit UMIDEELBARE svar vil være: sluk modemmet når du er færdig. Jeg skal nok prøve at kigge på om der er andre muligheder.
Avatar billede getalife Nybegynder
28. november 1999 - 16:44 #3
Nu skriver du ikke hvilken form for opkobling du har (modem, ISDN, kabelmodem) men mit forslag ville være at du forsøgte at finde den nyeste driver til dit modem og evt. også en firmware opdatering.
Avatar billede winkill Nybegynder
29. november 1999 - 00:55 #4
Hvis du har et alm. modem kan du (ind til du har downloadet firmware og driver opdateringer) nøjes med at slukke modemet eller evt. lige løsne line-stikket bag på modemet.
Dette er selvsagt relativt svært hvis det er et internt modem.

Du kunne også prøve at checke hvilken driver der i øjeblikket er installeret, måske den ikke slutter af med en ATZ (Reset) kommando når modemet skal logge af.
Hvis det er et almindeligt modem skulle der, i driver filen (.inf) gerne være en linie hvor der står noget i stil med:
HKR, Hangup,    1,, "ATH<cr>"
Prøv evt. at åbne driver filen med notepad og søg efter Hangup eller ATH Finder den ikke noget, så er det sikkert ikke den rigtige driver du har installeret.
Avatar billede winkill Nybegynder
29. november 1999 - 01:00 #5
Skulle det gå helt galt kan du jo lave en Batch fil på dit Desktop som afbryder modemet.

Du finder først ud af hvilken Com port modemet ligger på (Com1, Com2, eller what ever).

Så laver du filen Hangup.bat på dit desktop og i den skriver du:
echo ATZ > ComX:
X er com-port nummeret, så du skal udskifte X med 1,2,3 eller 4 alt efter hvilken Com-port dit modem er installeret på!!!!!!!!!!
Avatar billede kgl Nybegynder
29. november 1999 - 09:58 #6
Installer modem som standard 28800 og skift initstrengen til AT&F

Slå evt. også fungtionen, vent på klartone fra i opkaldsegenskaberne!.
Avatar billede mm Nybegynder
30. november 1999 - 00:37 #7
Alternativt kan du jo prøve at trykke ctrl+alt+del og afslutte det job der hedder rnaapp.exe
Avatar billede getalife Nybegynder
30. november 1999 - 00:50 #8
Veileb >> vi bliver nok nødt til at have nogle flere oplysninger hvis vi skal løse det her problem.
1. hvordan kobler du op ??(Modem,ISDN....)
2. Hvor lang tid venter du fra du har koblet af til du ringer?
3. Hvilket modem har du ?? Evt. computer og alder.
4. Hvilket udbyder kobler du op til?
5. Hvilken driver bruger du til at koble op med?
Avatar billede xxx222 Nybegynder
05. december 1999 - 18:38 #9
Jeg har faktisk selv engang haft det problem du omtaler, og jeg løste problemet sådan: Jeg gik simpelthen bare ind i kontrolpanel og derefter ind i Modem, der startede jeg med at opdaterer driveren til modemet, og derefter chekkede jeg om alle indstilingerne stæmmede overens med det modemet i virkeligheden kunne.

Jeg håber dette vil hjælpe dig, for det er ikke et ret spændende problem at have.

Hilsen xxx222
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. december 1999 - 14:49 #10
Jeg vil sige at det er et driver problem... Som tidligere forslået, så hent de nyeste drivere til dit modem.
Avatar billede getalife Nybegynder
15. december 1999 - 16:57 #11
veileb>>
Er problemet løst ?
Avatar billede mihcaoj Nybegynder
31. december 1999 - 10:20 #12
Du kan jo også prøve at klikke helt nede i højre hjørne der kan du se to computere bundet sammen prøv at dobbelt klikke på dem og sig afbryd forbindelsen.(husk at du skal logge af på den her måde hver gang du har været på internettet) håber at det hjælper zez og godt nytår
Avatar billede getalife Nybegynder
14. januar 2000 - 11:38 #13
Hmm.. hvordan gik det mon med hans problem....

Hvis det stadig ikke er løst så prøv at give den initstrengen ATY0 (den runde tingest er et nul)
Avatar billede wiking Nybegynder
16. januar 2000 - 17:54 #14
DU SKAL HUSKE AT LUKKE DIT E-Mail Program!!!!
Det program skal måske arbejde online for at du kan behandle dinr mails, vær sikker på at du lukker programmet, og prøv så at logge af!
Avatar billede ssb Nybegynder
16. januar 2000 - 19:46 #15
Hmmmm.

Hvis du har internt modem:

Log af netværket

Hvis du har ekstert modem:

Sluk modemet
Avatar billede getalife Nybegynder
24. april 2000 - 23:27 #16
Hva så Veileb... problemet løst?