Avatar billede boxer Nybegynder
16. april 2007 - 18:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jubii dansk søgning - hvad er den værd?

Hej

Jeg var lige inde og lege med en søgemaskine jeg absolut aldrig bruger.
Men jeg blev forundret over at jeg ikke kunne finde min side under dansk søgning selv om den ligger nr 1 på google og msn.

Er det korrekt at jubii dansk søgning kun indeholder websteder der har betalt for at komme med?

Bliver den overhovedet brugt og er den noget værd?

MvH
Boxer
Avatar billede goose Nybegynder
16. april 2007 - 18:54 #1
Jeg har adskillige sites listet under Jubiis dansk søgning - også sites der ikke er betalt for.

Jubii giver et fornuftigt antal hits men det skyldes nok de altid har været gode til at brande deres navn - alle kender jo Jubii (tror jeg).

Hvilket site er der tale om?

/Goose
Avatar billede boxer Nybegynder
16. april 2007 - 19:21 #2
http://www.stokerpiller.dk/

søgeord = træpiller

Siden dukker først op ved verdenssøgning.
Avatar billede goose Nybegynder
16. april 2007 - 21:59 #3
Det er nok fordi Jubii vælger at vise deres betalene brugere først, altså deres kategorivisning, men hvis du søger på stokerpiller er du da med .......

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
16. april 2007 - 22:01 #4
- iøvrigt svarer dit site ikke her kkl. 22:00

/Goose
Avatar billede boxer Nybegynder
16. april 2007 - 22:17 #5
Kommentar: goose
Netop dette er min pointe. Jubii viser altså ikke søgninger efter relevans, men efter om de har betalt en sum penge.
Og da min side ikke er med kan jeg kun konkludere at jubii søgemaskinen er temmelig ringe :o)
Stokerpiller er jo domænenavnet. Ordet findes ikke i "virkeligheden" men er sammensat af ordene stokerfyr og træpiller = stokerpiller.

Kommentar: goose
Så kan man forhåbentlig lære at vælge en ordentlig udbyder :o)
Avatar billede goose Nybegynder
17. april 2007 - 08:26 #6
okay, så tror jeg at jeg forstår hvad du mener, men Jubii jo ikke er en søgemaskine men et indeks som vedligeholdes manuelt.

Hvis du vil med i deres "søgning" er du nød til at betale. Deres verdenssøgning er leveret af eksten leverandør - kan ikke lige huske hvem det er.

De hits jeg får fra Jubii er nok fra deres verdenssøgning.

/Goose
Avatar billede boxer Nybegynder
25. april 2007 - 12:45 #7
Hej Goose

Tak for hjælpen. Smid lige et svar.
Avatar billede goose Nybegynder
25. april 2007 - 13:08 #8
okey dokey

/Goose
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 13:12 #9
"Deres verdenssøgning er leveret af eksten
leverandør - kan ikke lige huske hvem det er."
Jubii er lycos danske afdeling og verdenssøgningsresultatet
kommer derfor inde fra lycos. ( se f.eks. www.lycos.co.uk )
Avatar billede boxer Nybegynder
25. april 2007 - 13:22 #10
mclemens -> Ja man må jo sige at de ligner hinanden :o)
Avatar billede mclemens Nybegynder
25. april 2007 - 13:27 #11
boxer, Jeps - og så er der links i bunden til Danmark :o)