Avatar billede krydset Nybegynder
09. april 2007 - 11:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opløsning på lcd tv

hejsa, hvilken opløsning skal jeg kører med på mit sharp 37" lcd tv for at få det bedste billede, i brugsanvisningen står der 1366*768 men når jeg tilføjer den opløsning i power strip så flimrer billedet bare.. Hvordan finder jeg den bedste opløsning ?
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 11:17 #1
Hvilken forbindelse bruger du ind på dit fjernsyn? VGA - DVI - HDMI - eller?
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 11:33 #2
den bedste opløsning vil være 1366*768 da der ikke skal interpoleres i den opløsning.
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 11:43 #3
Screem -> det er i teorien korrekt.. men langt fra alle lcd fjernsyn accepter den opløsning via andre kanaler end VGA.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 11:52 #4
mit tager den opløsning både på VGA og DVI (de analoge indgange opskaleres, da ingen af disse signaler er i omtalte opløsning)
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 11:58 #5
Det er der så bare ikke alle som gør. Phillips, Samsung, nogle Sharp, nogle Sony nogle panasonic kan ikke tage den opløsning på alle de forskellige indgange.
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 11:59 #6
Krydset -> hvilken indgang bruger du og hvilke sharp er det præcist du har.
Avatar billede krydset Nybegynder
09. april 2007 - 12:25 #7
jeg kører dvi-->hdmi og har et SHARP LC37GA8ES LCD TV.
Avatar billede kenp Novice
09. april 2007 - 14:40 #8
nrå den står og flimre så kan den ihvertfald ikke klare den opløsning via hdmi.

Nu ved jeg ikke hvilke grafikkort du har. men hvis du fortsætter med dvi - hdmi, hvis det er et gforce kort så gå ind og find skærmen og send det til den som digitalt skærm, og send den et 720p signal og så skal du sidder underscan/overscan for at få det til at gå helt til kanterne.

for at komme op i 1366*768 (som sikkert vil blive lavet om til 1360*768 skal du bruge VGA indgangen, men så kræver et at du har et dvi ->vga kabel)
Avatar billede krydset Nybegynder
28. oktober 2009 - 15:22 #9
fik det aldrig til og virke lukker her