Avatar billede challenge Praktikant
08. april 2007 - 15:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Arkitektuel design

Hej allesammen.

Jeg har kigget lidt på "architectural design", men jeg kom aldrig rigtig særlig langt.

Jeg ved, at i 3D verdenen er der er par førende programmer (3Ds Max, Maya etc.).

Sp 1. Hvilke programmer/firmaer er "industry leading" indenfor arktektuel design?

Sp 2. Er det muligt, med disse programmer, at designe andet end huse (f.eks. biler, både eller måske endda fly?)?
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. april 2007 - 13:00 #1
I princippet kan du bruge alle 3d programmer til det. Men ja autodesk er førende og specielt i Danmark hvor 3dsmax og lillebroren Viz er de førende, hvis vi snakker visualisering.

Begge programmer er fuldbyrtet 3d programmer og 3dsmax bruges også i film, spil osv. sammenhæng så ja du kan lave alt i det program. Viz derimod har nogle begrænsninger i forhold til 3dsmax, feks angående animation, character studio osv.  men det koster så også kun cirka det halve, men du kan sagtens modellere biler, både, fly i begge programmer.

Der bruges også andre programmer, som forholdsvis bruges når der skal modelleres, mange af os som er flasket op med cad programmer kan godt lide programmer som ADT, Revit, Rhino osv. til at modellere i og derefter smide det over i Viz eller max for vidre behandling, men det er en smag sag.
Avatar billede challenge Praktikant
09. april 2007 - 16:44 #2
Jeg søgte lidt på cad, og dér fandt jeg både AutoCad og AutoCad Architectural. Det virker til, at være noget i den stil jeg har kigget efter :)

Men hold da op, det er da ikke for billigt - mellem 30.000 og 50.000
Jeg tror det må vente en lille smule. Tror jeg starter med trial-versionen, hvis jeg kan finde den ;)

Tak for hjælpen, Michael!
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. april 2007 - 22:24 #3
Nej det koster lidt ;)

Men det kommer helt an på hvad det er du vil med programmet og hvad du vil lave og hvad niveau det skal være på og ikke mindst tid du vil bruge på det, for alle programmer vi har snakket om i tråden her tager oceaner af tid at lærer.

Men har man mod på det så går alt sammen nok, håber du finder ud af det og tak for point :)