Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. april 2007 - 09:17 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Flere remote connections til Windows 2003 Server

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at flere end 2 (3 med consol) brugere kan arbejde på en win2k3 server jeg har.

Jeg har installeret Windows Terminal Server på min domæne-controller, og indtastet og aktiveret en Client Access License til 5 brugere på den.

Under Terminal Server Licensing har jeg følgende:
"Windows Server 2003 - Terminal Server Per User CAL Token _ Type: Retail Purchase _ Total: 5 _ Available: 5 _ Issued: Not Applicable

Serveren kan godt finde Terminal Serveren, men spørgsmålet er bare hvordan får jeg det hele til at virke?

Jeg har prøvet at installere en ny win2k3 server hvor jeg under installationen valgte at installere op mod terminal serveren istedet for Per User. (Kan ikke lige huske præcis hvad det hedder, men i ved nok hvad jeg mener) Den fandt Terminal Serveren og det hele virker tilsynenladende fint, men jeg kan stadig kun forbinde 2 brugere.

Håber der er nogen der kan give mig et spark i den rigtige retning. :)
Avatar billede venturer Nybegynder
04. april 2007 - 09:25 #1
Umiddelbart ville jeg sige du skal tjekke dine indstillinger under propertis fro RDP-1 (eller hvad den nu hedder i Terminal Services Configuration). Her kan du begrænse antallet af samtidige bruger, og det kan være den stadig står til kun 2.
Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. april 2007 - 09:28 #2
Tak for svaret venturer, men du svarer ikke på hvordan jeg i første omgang får serveren til at bruge den terminal server jeg har sat op. Kan du være behjælpelig med det?
Hvor ser jeg properties for RPD-1?
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2007 - 10:28 #3
Hvis du har installeret Terminal Services og Terminal Services Licensing og aktiveret 5 licenser skulle der ikke være noget, men husk at på din DCer er det normalt kun Administrators der kan logge ind
Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. april 2007 - 10:33 #4
Tak for kommentaren leif, men nu er det jo ikke DC'eren der skal laves rdc til. Jeg skal have serveren til at bruge de 5 licenser der ligger klar på DC'eren.

Er der ikke nogen der har erfaring med dette?
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2007 - 10:38 #5
Sorry, jeg læste som at du havde installeret Terminal Services på DCeren

Men under Terminal Services Configuration på Terminal Serveren kan du -> Connections -> RDP-tcp -> Permissions -> Sætte hvem som har adgang til at bruge den, jeg har lavet det sådan at jeg har en gruppe jeg kalder TerminalServicesUsers som jeg melder folk ind i hvis de skal kunne bruge serveren.
Avatar billede venturer Nybegynder
04. april 2007 - 10:58 #6
Jeg skal lige forstår din opstilling ordenligt.

Du har installeret Terminal Services Licensing på din DC.
Du har installeret en 2003 server som skal være terminal server og skal benytte disse licenser?
Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. april 2007 - 12:42 #7
@leif:
Perfekt, det var lige det jeg manglede. Nu virker det. :)

@venturer:
Lige præcis.

Hvis i lige begge 2 gider smide et svar, så kaster jeg nogle point i jeres retning. :)
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2007 - 12:52 #8
Svar.
Avatar billede venturer Nybegynder
04. april 2007 - 13:15 #9
Godt det kom til at virke. :)
Avatar billede dkkaw Nybegynder
04. april 2007 - 13:22 #10
Tak for hjælpen. :)
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2007 - 20:16 #11
Det var så lidt