Avatar billede kimgr00 Nybegynder
03. april 2007 - 18:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny lejlighed nyt netværk

Jeg er flyttet i ny 3 værelses lejlighed hvor der kun er én netforbindelse og den er i stuen. Jeg har en stationær PC og en netværksprinter som jeg gerne vil have til at stå i kontoret. Derudover har jeg 2 brærebar PC, så jeg tænkte at i stedetfor at begynde at trække kabler fra stuen til kontoret, vil jeg lave et trådløst netværk, da det også vil blive næmmere med de to bærebare. Jeg har kunne læse mig frem til at det nok er en Linksys roter jeg skal have i stuen. Men hvad gør jeg inde på kontoret hvor der både står en netværksprinter og en stationær PC. Jeg er også åbne for hvis nogle mener der er bedre produkter end Linksys.
Håber at der er nogle med nogle gode råd.
Avatar billede kenp Novice
03. april 2007 - 21:25 #1
du kan sagtens bruge linksys.. men du skal have lavet en netværksbro for at sende det fra det trådløse i stuen(hvis det ikke er trådløst skal du have lavet det) også sende det til kontoret, hvor det så skal lave det om til kablet netværk igen)
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
04. april 2007 - 02:01 #2
Tak men hvordan gør jeg så det. Skal jeg købe to routere til trådløs netværk og skabe en bro mellem dem eller er der andet udstyr til dette?
Avatar billede kenp Novice
04. april 2007 - 15:15 #3
nogle accesspoints kan sættes op så de kan bruges som en bro.

Hvis du har en alm. router i stuen, så kan du via 2 stk. zyxel g-570 lav en trådløs bro ind til en swich på dit kontor. såldes at det hele bliver koblet sammen.

Samtidig med funger de også som accesspoints så du kan have dækning over hele din lejlighed.
Avatar billede kimgr00 Nybegynder
04. april 2007 - 18:50 #4
Tak for hjælpen det vil jeg prøve at undersøge nærmere.