Avatar billede moller2567 Nybegynder
02. april 2007 - 10:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

authentication mode=Windows

Jeg har en webapplikation, der kun skal benyttes internt på et domæne. Hertil bruger jeg: authentication mode="Windows"

Men det virker ikke helt efter hensigten. Det skulle være muligt, på maskinen, at lave en brugergruppe, og så her tilføje de brugere, der skal have adgang. I Webconfig skal brugergruppen så angives under authorization.
Det ser således ud

<authentication mode="Windows" />
<authorization>
  <allow roles="domænenavn\gruppeNavn" />
  <deny users="*" />
</authorization>

Hver gang jeg tilgår siden, får jeg en logon-boks frem, men man skulle automatisk blive logget på.

Ændrer jeg det til:

  <allow users="Domænenavn\brugerid" />

så virker det og der logges på uden logon-boks, men det er lidt usmart, at skulle angive samtlige brugere i webconfig.

Jeg har også prøvet med
  <allow roles="computernavn\gruppeNavn" />
men så popper logon-boksen op igen

Er der nogen, der har en ide ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. april 2007 - 08:33 #1
prøv med:
<allow roles="domænenavn\gruppeNavn" />
  <deny users="?" />
Avatar billede moller2567 Nybegynder
10. april 2007 - 21:33 #2
Det giver adgang, men ikke helt efter hensigten. Alle bruger på domænet bliver autoriseret (deny users="?") og har derfor adgang. Den gruppe (GruppeNavn), jeg har lavet på maskinen bliver der ikke taget hensyn til.

Jeg har også prøvet med <allow roles="ComputerNavn\GruppeNavn" /><deny users="?" />. Men det giver samme resultat.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. april 2007 - 19:36 #3
måske:
<authentication mode="Windows" />
<authorization>
  <allow roles="domænenavn\\gruppeNavn" />
  <deny users="*" />
</authorization>
Avatar billede moller2567 Nybegynder
25. april 2007 - 09:09 #4
Samme resultat, ingen adgang. Jeg har også prøvet med

<authorization>
  <allow roles="GruppeNavn" />
  <deny users="*" />
</authorization>

Indtil videre har jeg klaret det ved, at bruge følgende

<authorization>
  <deny users="?" />
</authorization>

Og så fanger jeg brugernavnet, og sammenligner med en tabel i databasen over brugere, der må komme ind. Er de ikke heri, bliver de smidt ud.

Men det kunne jo være fedt, hvis man kunne få det til at virke rigtigt. Jeg har fundet et eksempel i en bog, og fulgt det, men med samme sørgelige resultat.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2007 - 18:04 #5
prøv evt at sætte impersonation til true.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
26. april 2007 - 09:43 #6
Samme resultat, ingen adgang.

Jeg er faldet over nedenstående link, der beskriver noget af problemet.

http://blogs.msdn.com/dougste/archive/2006/07/27/680031.aspx

Umiddelbart skyldes det cache, da jeg kører det lokalt via VS. Jeg har så prøvet at genstarte, som der står i linket, men uden held. Derudover har jeg prøvet at lægge det på en seperat webserver. Men jeg får stadig ikke adgang?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. april 2007 - 20:06 #7
<authorization>
<allow roles="SiteBrowsers"/>
<deny users="*"/>
</authorization>
Burde virke.
Prøv at slå anonym identifikation fra under IIS og sæt hak i use intergrated windowsauthentication.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
30. april 2007 - 09:03 #8
Sitet er i IIS'en konfigureret, som du skriver. Så det virker heller ikke.

Har du haft et site opppe at køre med authentication mode=windows, hvor det virker ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. april 2007 - 20:33 #9
Ja
Arbejder på et nu.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
01. maj 2007 - 08:49 #10
Og benytter du også en "lokal" gruppe til at begrænse adgangen ?

I så fald, må det jo være et konfigurationsproblem jeg har
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 08:42 #11
nej vi bruger ad gruppe som er globale.
Prøv at finde de rolle som din bruger har.
Det er med garanti et eller andet i den stil.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 08:45 #12
Prøv evt at lade en bruger som ikke normal har adgang til maskinen at gå ind på maskinen og forsøge at logge på.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 08:54 #13
Har du en rolemanager i din web.config ?
Avatar billede moller2567 Nybegynder
02. maj 2007 - 09:30 #14
Jeg har også haft det til at virke med en global gruppe på domænet, men så snart det er en lokal gruppe, så virker det ikke.

hvis en "fremmed" bruger, der ikke er angivet i den lokale gruppe prøver at tilgå den, så kommer logon-boksen.

Jeg har en rolemanager i web-configgen, det er vist herunder. Men jeg prøver lige at kigge på hvilke roles, jeg har. Gruppenavnet burde jo være heri.

<roleManager enabled="true" defaultProvider="SystemSqlRoleManager" cacheRolesInCookie="true">
      <providers>
        <add name="SystemSqlRoleManager" type="System.Web.Security.SqlRoleProvider" connectionStringName="ConnectionString" />
      </providers>
    </roleManager>
    <membership defaultProvider="SystemSqlMembershipProvider">
      <providers>
        <add name="SystemSqlMembershipProvider" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider" connectionStringName="ConnectionString" />
      </providers>
    </membership>
    <profile defaultProvider="SystemSqlProfileProvider">
      <providers>
        <add name="SystemSqlProfileProvider" type="System.Web.Profile.SqlProfileProvider" connectionStringName="ConnectionString" />
      </providers>
      <properties>
        <group name="Bruger"......
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2007 - 19:42 #15
problemet kan være at din evt administrator rettigheder overruler alt.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
22. maj 2007 - 15:40 #16
Jeg er fortsat med at bruge:

<authorization>
  <deny users="?" />
</authorization>

og derefter fange brugernavnet, og sammenligner med en tabel i databasen over brugere, der må komme ind. Er de ikke heri, bliver de smidt ud.

Men jeg må vel hellere få lukket spørgsmålet. Som tak for dine ihærdige forsøg får du pointsene. Men send lige et svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 15:59 #17
svar :)