Avatar billede runebadune Nybegynder
31. marts 2007 - 03:06 Der er 3 kommentarer

artboard vs. page tiling -hurtigt svar

Jeg er startet paa en ny arbejdsplads hvor de har Illustrator 10, som jeg har nogle irriterende problemer med.

Dokumentet som jeg arbejder paa skal vaere 300 x 600 mm men af en eller anden irriterende grund kan jeg max faa det til at blive en A3. Det er paa grund af "page tiling" som jeg kan faa vist i View > "show page tiling".

Er der nogen eksperter der kan fortaelle hvordan jeg faar defineret en stQrre page tiling eller evt. fjerner det helt. Jeg er vant til Illustrator cs2 og har aldrig stQdt ind i problemet fQr..

Saa er der paint bucket tool. Jeg mener at have brugt det i cs2 saadan at jeg har fyldt en aaben form [med det mener jeg overlappende ankerpoints men ikke joined..] ud med en farve vha. paint bucket.. I Illustrator 10 kan jeg kun faa den til at virke hvis formen er lukket [dvs. med joined ankerpoints] og saa kan jeg jo ligesaa godt bare fill color..

Vi har deadline mandag saa haaber at faa svar hurtigt!!!
/Rune
Avatar billede doggy82 Praktikant
31. marts 2007 - 09:05 #1
Page tiling er størrelsen på det papir du udskriver på - så det skal du sætte op i udskriftsdialogen.

Det med paint bucket (live paint) er en feature som kun er i CS2 (og cs3 naturligvis).
Avatar billede runebadune Nybegynder
01. april 2007 - 18:04 #2
Ja... men hvordan gQr jeg det?
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. april 2007 - 07:02 #3
Har ikke lige programmet her.. men det er vel File -> Print -> Papersize