Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. marts 2007 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

forbindelse uden at logge på

Jeg har en web server med en MS sql server 2000 prof. edition. Er det muligt at arbejde i databasen uden at skulle logge på web serveren for at gå ind i databasen.

Jeg har kigget lidt efter Enterprise Manager og en admin.exe, men kan ikke finde noget.

Håber der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2007 - 22:10 #1
enable mixed more security i SQLServer og logge paa med SQLServer brugernavn og password
maaske
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. marts 2007 - 22:17 #2
jeg tænkte mere i retningen af, at have en Enterprise Manager ikonet på mit lokale skrivebord, dobbelt klikke på det og jeg er i databasen.

Kan man ikke det?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2007 - 02:57 #3
hvis det er enablet i serveren bør du også der kunne connecte med SQLServer brugernavn og password
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
31. marts 2007 - 10:16 #4
men jeg skal jo stadig have et ikon på mit skrivebord til at komme ind på serveren og hvor får jeg det fra?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. april 2007 - 23:37 #5
Nu har jeg fundet ud af hvordan man skal gøre, man skal bare køre installationen og så kun installere Client Tools og så connecte databasen når installationen er færdig.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. april 2007 - 23:37 #6
Lukket.