Avatar billede fagerli Nybegynder
28. marts 2007 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

automatisk kørsel af disk defragmentering.

Hej.
Jeg vil lige hører om man kan lave et sricpt så defragmentering kører indtil man selv stopper den.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. marts 2007 - 11:59 #1
Du kan bruge planlægningsagenten/Planlagte Opgaver til formålet..

Jeg ved ikke om du behøver et VBScript.. måske kan du bare sende parametere (f.eks. drev-bogstav) til Defrag-programmet..
Avatar billede fagerli Nybegynder
28. marts 2007 - 12:40 #2
hvordan gøre du så det, kan ik lige se det
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. marts 2007 - 13:17 #3
Planlagte Opgaver ligger i Systemværktøjer under menuen Tilbehør, i menuen Programmer i Start-menuen.

Opret et nyt job, og vælge filen \Windows\System32\defrag.exe og tilføj drevbogstavet.

Eksempel:

C:\Windows\System32\defrag.exe D:

Dette vil starte defrag på drev D:

Men..
Det er DOS udgaven af defrag, hvilket betyder at du ikke kan se den grafiske brugerflade..

Man kan vælge at starte "dfrg.msc D:" i stedet for, men den starter ikke automatisk..
Det kan være at man kan starte den med en eller anden parameter..
Avatar billede fagerli Nybegynder
28. marts 2007 - 13:24 #4
der ser ud til at virke, smid et svar :D
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. marts 2007 - 13:24 #5
Ok :-)