Avatar billede jps6kb Novice
28. marts 2007 - 08:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hent ud fra ID og top(1) fra en anden tabel

Hej,

Jeg har lige lige sql her, som er meget tæt på det jeg vil have:

SELECT    Booking.id, Booking.aktivitet, Booking.elever, Booking.date, Slot.date AS SlotDate
FROM        Booking RIGHT OUTER JOIN
                      Slot ON Booking.id = Slot.booking

Men! Jeg vil fra Slot kun have én række.
Altså, hvis der er 9 slots med booking = Booking.id så vil jeg have den første.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2007 - 09:44 #1
Skal du ikke bare have en "TOP 1 " med i din select sætning ?

Jeg kan dog ikke lige se hvad din tager efter ... altså efter bestemt ID fra noget andet ....

// ouT
Avatar billede jps6kb Novice
28. marts 2007 - 10:38 #2
Altså, Slot.booking = Booking.id .. men jeg har prøvet med TOP 1 .. er ikke sikker på hvor jeg skal sætte det ind henne.. får fejl på det nemlig.
Avatar billede Syska Mester
28. marts 2007 - 11:11 #3
Hvad fejl, det ville hjælpe meget .. og hvad har ud prøvet ...

SELECT TOP 1 Booking.id, Booking.aktivitet, Booking.elever, Booking.date, Slot.date AS SlotDate
FROM        Booking RIGHT OUTER JOIN
                      Slot ON Booking.id = Slot.booking

// ouT
Avatar billede jps6kb Novice
28. marts 2007 - 11:37 #4
Bare at der var en syntax fejl ved top.

Det jeg vil er.. hente alle rækker i Booking ud sammen med den første Slot for hver booking.
Forstår du hvad jeg mener? :)
Avatar billede jps6kb Novice
19. april 2007 - 08:13 #5
Lukker igen.