Avatar billede enurh Nybegynder
27. marts 2007 - 21:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opstart af maskine

Jeg har fået følgende problem når maskinen skal tændes
Opstartbillede (Intel-logo) står i 3-4 minutter som om bios (eller andet) lede after "noget" , ingen aktivitet på HD.
Herefter starter Win-XP nogen gange og alt fungerer som det skal
de flæste gange er Win-XP opstartbillede "gråt" og opstarten af Windows går i stå (maskinen låser). Opstart i fejlsikret tilstand med efetrfølgende genstart kan nogen gange løse problemet ved at maskinen så starter normalt.
(win-xp, 1,5GB Ram 3,0 mhz proc )
Virusscan og spyware scan viser ikke noget)
På forh tfh
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2007 - 21:29 #1
er der faresignaler i enhedshåndteringen ?
hvad siger din system-/programlog  (Kontrolpanel -> Administration o.s.v...)
Avatar billede enurh Nybegynder
27. marts 2007 - 22:24 #2
I adm/logbog/system optræder flg advarsel:

Der blev fundet en fejl på enheden \Device\CdRom2 under en paging-handling.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Ingen markeringer i Enhedshånteringen heller.

Findes der nogen "programmer" som  kan spore hvor/hvad der sker/ikke sker i forbindelse med opstarten?
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2007 - 23:30 #3
er der ikke en Event ID ?  samt  Source ??
Avatar billede enurh Nybegynder
28. marts 2007 - 16:15 #4
"Source" er Cdrom og "Event iD" er 51
Avatar billede hcma Novice
28. marts 2007 - 17:17 #5
har du noget i dit cd-rom drev ?
hvad siger enhedshåndteringen ? er der faresignaler?
(Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering)

Hvis der ikke er faresignaler i enhedshåndteringen, kan du prøve at FJERNE enheden (altså dit CD-rom drev) derinde -> genstart og lad systemet selv finde drevet igen
Avatar billede enurh Nybegynder
28. marts 2007 - 19:54 #6
*ingen cd rom i drev
*ingen faresignaler i enhedshåndtering
*begge cd rom drev er fjernet (et ad gangen)og fundet igen af systemet
problemet er stadig det samme
øv
Avatar billede enurh Nybegynder
01. april 2007 - 10:34 #7
Efter et par dage med diverse genstarter af maskinen, har problemet "ligeplutselig" løst sig selv. om det skyldes af og genmontering af drev ved jeg ikke der er ikke udført andre handlinger så tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 11:21 #8
jeg tillader mig at lægge et svar.
hvis du synes det er ok, kan du acceptere det ved at hoppe helt ned til venstre, marker mit navn dernede og tryk så på accepter.
Hvis ikke du mener nogle af mine forslag hjalp, lægger du selv et svar og accepterer det efterfølgende.
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 11:22 #9
glemte da helt:  VELKOMMEN TIL EKSPERTEN.DK
du bør læse denne side om eksperten.dk
http://expfaq.dk/
og nok særligt dette: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 11:25 #10
Event ID 51  og Source  CDrom  siger at der er noget galt med dit cd-drev - oftest er det tegn på at der sidder en tom/ulæsbar cd i drevet, men kan også være tegn på løse forbindelser, beskidt laser m.m.
Hvis det er et gammelt drev, kan du også lige prøve at smide en rense-cd i
Avatar billede enurh Nybegynder
01. april 2007 - 12:30 #11
En bruger har løst mit problem, men jeg kan ikke give ham points?

Brugeren har kun lagt en kommentar, hvilket ikke kan kvitteres med point. Du beder ham om lave et svar. Når han har gjort det, kan han tildeles points.

Tak for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 13:06 #12
svaret kommer her ;o)
Avatar billede hcma Novice
01. april 2007 - 13:16 #13
takker for point :o))