Avatar billede it-interesseret Nybegynder
27. marts 2007 - 10:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal slukke og tænde for router hver anden morgen før det virker

Hej alle

Her er et problem som en bekendt har.

Omkring hver anden dag, så virker hans netværk ikke, idet det ikke giver en internet forbindelse for hans pc'ere. Så skal han slukke og tænde for strømmen og så virker det igen indtil næsten morgen eller dagen derefter.

Jeg tænkte, at det var pga. en defekt router, så jeg bestilte en kombineret ADSL2-model, router, switch og access-point og trak alle hans netværksenheder ud og erstattede dem med denne smarte 4-i-1-enhed.

Men ak nei, problem kom tilbage efter nogle få dage og han må atter slukke og tænke for strømmen hver morgen for at få hul igennem til internet.

Han anvender cph-metronet.

Hvad søren kan problemet være? Alt udstyr er jo udskiftet, med undtagelse af kablerne.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. marts 2007 - 10:26 #1
Prøv dette når det ikke virker:

Klik på "Startmenu"->"Kør", Skriv "cmd", tryk [Enter]
Så åbnes en kommandopriomt.
skriv "ipconfig /flushdns", tryk [Enter]
skriv "ipconfig /registerdns", tryk [Enter]

og se om det skulle virke
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 10:35 #2
det er nok mere routeren der går død, henter han f.eks torrents ? (det er nemlig en god måde at gå en router tila t overbelaste en router, da et stort antal forbindelser oprettes på samme tid)
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
27. marts 2007 - 11:25 #3
Takker for budene - jeg vil næste gang forsøge at køre de to ipconfig-kommandoer. Men svarer de ikke bare til at trykke "reparer" på LAN-forbindelsen?

Jeg kan huske fra sidste gang, at ipconfig ingen gateway fandt samt at flushdns'en ikke gav noget. Jeg prøver registerdns næste gang - har ikke prøvet den i denne sammenhæng.

Jeg ved at der engang i mellem køres nogle få torrents (primært downloads) men det er måske max. 30 kbps og max. 2-3 samtidigt. Men ud over det, så sker det således, at han slukker sin pc(er) og så om morgenen så virker intet. Routeren står godt nok og blinker, som den altid gør, men den giver ingen IP-adresse. Ligeledes gav den gamle router ej heller en IP-adresse, når problemet viste sig.
Avatar billede kenp Novice
27. marts 2007 - 18:42 #4
Det tyder på routeren ikke kan klare det antal forbindelser som det generer (hver download generer  nok mellem 100-300 forbindelser) der er så et par muligheder.. se om du kan sætte antallet af forbindelser op i router. eller download noget mindre.

Eller sæt et timer ur på som slukker router 10 minutter hver nat..
Avatar billede pakster Nybegynder
15. april 2007 - 18:42 #5
Det lyder til hans DSL forbindelse falder ud en gang i mellem. Hvis der sker på 2 forskellige DSL routere.
Det kan lyde til hans router går på nettet lidt hurtigere end telefonbindelsen kan klare og derfor hopper af. Prøv at ring til CPH-Metronet og hør hvad de kan se om hans forbindelse. Om der evt er for meget støj på.
Avatar billede madand Nybegynder
21. april 2007 - 22:05 #6
Hvordan kører den i fejlsikret tilstand er det, det samme?