Avatar billede jebo Novice
25. marts 2007 - 23:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Update

Jeg har forsøgt at forbedre indstillingerne i min bærbare pc (acer travelmate 2414) omkring sikkerhed, og i den forbindelse har jeg forsøgt at installere automatisk opdatering via Microsoft Update. Det har medført at pc'en fryser jævnligt og skal stoppes hårdt og brutalt hver gang, den har været tændt omkring 15 minutter. Hård afslutning i form af tryk på startknappen til pc'en slukker. Når det endelig lykkes at få den til at arbejde, går det urimeligt langsomt og det er ikke muligt at starte ny faner op eller starte flere billeder af IE..
Kan det ikke lade sig gøre at slippe af med Microsoft Update og gå tilbage til den gamle Windows Update....?
Jeg kører med Windows XP og IE 7.0
Jeg håber, der er en rask bruger i Eksperten, der kan give et bud, så jeg kan få pc'en til at fungere igen.
Eneste alternativ, jeg kan komme på efter at have arbejdet med pc'en i et døgn, er at skrotte pc'en og købe en ny.....Men der burde vel være en anden mulighed......
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 23:26 #1
Jeg bruger selv Microsft Update på alle mine maskiner uden problemer !

Så gad vide om der ligger en Opdatering og driller dig.

Har du sat den til at hente og du bestemmer hvornår de skal installeres eller at de installeres automatisk kl. xx ?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. marts 2007 - 06:33 #2
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2007 - 08:20 #3
Jeg har selv haft et lignende problem med MS Update, og har hørt en del andre som har det.
Hvis man har dual core processor mærker man ikke så meget til det.
Problemet, i hvert fald i mit tilfælde, er at når MS Update tjekker automatisk for opdateringer stiger CPU forbruget til 100%. På en dual core bruges kun halvdelen af processorkraften.
På andre computere opleves det at computeren er meget sløv.

Man kan fjerne MS Update igen.
Har ikke MS Update på denne computer mere, så jeg kan ikke give præcis guide dertil. Men i menuen i venstre side på MS Update's side, er der vist et punkt der hedder "Skift indstillinger". Derinde kan man gå tilbage til Windows Update.

Håber du finder ud af det.
Avatar billede jebo Novice
26. marts 2007 - 08:59 #4
Tak for modtagne svar. Jeg har forsøgt med systemgendannelse, men indstillingerne til MS Update fulgte desværre med til de tidligere systemindstillinger. Jeg har ikke set noget sted, hvor der er en vejledning til at skifte tilbage til Windows Update, men jeg vil undersøge dette nærmere. Hvis andre har en vejledning til at fjerne MS Update, hører jeg gerne om det.
Tak for hurtig indsats.
Avatar billede jebo Novice
26. marts 2007 - 09:27 #5
Kommentar til amews aj:
Tak for dit svar - jeg har nu fundet muligheden for at fjerne MS Update.
Send lige dit indlæg som et svar, så jeg kan honorere med de 200 pts.
Endnu en gang tak for assistancen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. marts 2007 - 08:53 #6
Det var så lidt.
Selvfølgelig er det ikke den bedste løsning, men den eneste udvej jeg kunne finde her og nu.
Du behøver nu ikke give mig alle 200 point, det er jo temmelig meget ;)

Svar...
Avatar billede jebo Novice
27. marts 2007 - 10:22 #7
Hej igen amerws_aj
Når man har arbejdet med problemet det meste af et døgns tid og er ved at gå helt "i sort" over det konstante problem - og man så efterfølgende får en løsning til at komme videre, er det helt på sin plads at honorere med de tilbudte points. Jeg sender derfor lige denne besked til dig i første omgang og så efterfølgende accepterer jeg dit svar. Det kan jo være, jeg får brug for din assistance igen på et andet tidspunkt.....