Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. marts 2007 - 21:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Præsentere rekursiv data

Jeg skal have lavet et sitemap, jeg har så skrevet en rekusiv funktion som finder alle noderne, men hvilken asp.net kontrol putter jeg de data ind i, og hvordan?
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. marts 2007 - 21:20 #1
Du har indbyggede klodser til den slags (.sitemap, sitemapprovider + grafiske kontroller som Menu og TreeView).
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
22. marts 2007 - 08:07 #2
Hej Snepnet. Jeg har kigget lidt på sitemap kontrollen, men jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde ud af at "proppe" data i den, når jeg ikke lige bruger et XML dokument som datasource.

I mit tilfælde har jeg nogle poster i en tabel som referere til hinanden på følgende måde:

id  parentId  navn
1    0        Test
2    0        Test 1
3    1        Test 2
4    3        Test 3
Osv.

Når jeg nu har disse data i et dataset hvordan propper jeg dem så ind i mit sitemap?
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. marts 2007 - 08:22 #3
Well... Du kan skrive din egen sitemap provider der arbejder med en database, men det er gjort før:
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/05/06/WickedCode/
(det er ikke den eneste der findes).
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
23. marts 2007 - 07:59 #4
Så langt så godt :-) Nu har jeg fået sitemap provideren til at spille, men hvilken kontrol bruger jeg så for at få et resultat ala det her http://www.microsoft.com/library/toolbar/3.0/sitemap/da-dk.mspx :0)
Avatar billede c-sharp Nybegynder
24. marts 2007 - 10:40 #5
Jeg skulle meget gerne have renderet noget ala følgende:

    <ul>
        <li>test</li>
        <li>under
            <ul>
                <li>test under</li>
                <li>under</li>
                <li>under

                <ul>

                    <li>under under</li>
                </ul>
                </li>
            </ul>
        </li>
    </ul>
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. marts 2007 - 11:30 #6
Er kontrollen Menu ikke fin nok?
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
24. marts 2007 - 16:32 #7
Den laver da det hele i en tabel og ikke i ul og li tags.

Problemet er at der skal være en designer der skal style det og fra hans side er kravet at det skal renderes i ul og li tags
Avatar billede snepnet Nybegynder
24. marts 2007 - 17:34 #8
Så downloader du bare de her adaptere - så skulle den være fikset:
http://www.asp.net/CSSAdapters/Menu.aspx
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
24. marts 2007 - 22:49 #9
Du har jo en løsning på alt :O)

Nu mangler jeg bare en lille ting for at det går op i en højre enhed. Jeg har en sql sætning i min SqlSiteMapProvider der skal bruge en paramter, hvordan kan jeg overføre en parameter til SqlSiteMapProvider?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
11. april 2007 - 06:13 #10
Snep har du en kommentar til det sidste spørgsmål? Og evt. et svar så jeg kan give dig point :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. april 2007 - 09:52 #11
Jeg tror ikke det er noget der umiddelbart er understøttet... Hvorfor er det nødvendigt?
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
11. april 2007 - 10:02 #12
Det er på grund af noget custom sprogstyring, sprogstyringen styre ved hælp af en parameter i adresselinien så den kan jeg ikke tilgå...

Jeg har lavet en midlertidig løsning med en Session, men kunne evt godt tænke mig en pænere løsning :-)