Avatar billede cjannic Nybegynder
18. marts 2007 - 14:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsæting af Linksys WRT54GS som router

Efter at have haft et velfungerende netværk - både kablet og trådløst - skulle jeg i går flytte den trådløse router og siden har jeg ikke kunnet komme trådløst på netværket.

Linksys har som standard ip-adressen 192.168.1.1 hvilket jo konflikter med min TDC-router, som også bruger denne adresse (gateway) - og som selvfølgelig står som DHCP-server.

Min Linksys WRT54GS skal altså kun bruges som router og trådløst opkobling.

- Jeg sætter IP-adressen til 192.168.1.50
- subnet mask: 255.255.255.0
- vælger DHCP som forbindelsestype
- Disabler DHCP-serveren i Linksys'en

- logger på igen på den nye IP-adresse
- Giver netværket et SSID-navn
- Vælger Mixed Mode (B+G)

Vælger "advanved routing" for at sætte den op som router og ikke gateway.

RIP - sættes til both (Lan+Wan)

Hvilke IP-adresser skal jeg indtaste som "Destination LAN IP"????

Jeg går ud fra at de andre skal sættes til:

Sub-net-mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

Under "Interface" kan jeg vælge Lan&Wireless eller Wan(internet) - Hvilken skal jeg bruge????

Alle lamper på såvel TDC-modem/router og Linksys'en lyser som de skal. Linksys'en viser at der er forbinddelse til Internet, Wireless og så selvfølgelig den port jeg har kablet i...

Når jeg bruger det medfølgende opsætningsprogram kan den ikke oprette forbindelse til internettet.

Hvad gør jeg forkert?????
Avatar billede cjannic Nybegynder
18. marts 2007 - 15:03 #1
Under "status" viser:
Router:
Logintype: Automatic configuration - DHCP
IP-adresse: 192.168.1.97
Subnet-mask: 255.255.255.0
Default: Gateway: 0.0.0.0
DNS1: 192.168.1.1

Local network:
IP-adresse: 192.168.1.50
Subnet-mask: 255.255.255.0
DHCP-server: Disable (Start=0.0.0.0 Slut=0.0.0.0)

og Wireless viser selvfølgelig de indstillinger jeg valgte under navn)

Jeg har ikke sat hverken MAC-filet eller kryptering til!
Avatar billede cjannic Nybegynder
18. marts 2007 - 20:23 #2
Kablet router=>router skulle sættes i de nummerede porte og IKKE Internet-porten :-(
Interface skulle sættes til Lan&Wireless og de øvrige felter her være tomme - alle gode gange 419 :-)
Avatar billede cjannic Nybegynder
13. oktober 2012 - 11:21 #3
Lukkes!