Avatar billede saudoo Nybegynder
18. marts 2007 - 13:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Clickhandler for en linkbutton man har genereret gennem repeater

Hej eksperter,

Dette har jeg godt nok en smule svært ved, så jeg håber i kan være til hjælp. :)

Jeg har gennem Repeater-kontrollen i Asp.net genereret x antal linkbuttons. Mit problem består i hvis jeg vil håndtere en af knappernes Click.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal kunne tilgå en knap hvis ID er ukendt.

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede lifo Nybegynder
18. marts 2007 - 15:47 #1
er ikke helt sikker jeg forstår dit spørgsmål
men for at hårdtere et click behøver du ikke at kende dens id

i din repeater
<asp:LinkButton ID="LinkButton1" runat="server" OnCommand="LinkButton1_Command">LinkButton</asp:LinkButton>

så i din code begind
protected void LinkButton1_Command(object sender, CommandEventArgs e)
{
  // gør et eller andet
}
om du så skal sende noget specielt med i clicket så kan sætte CommandArgument og CommandName i din link button
Avatar billede saudoo Nybegynder
18. marts 2007 - 16:01 #2
Nu skriver jeg godt nok Vb.Net men vi burde kunne forstå hinanden.. Det er ikke værre end norsk og dansk. :P

Nu har jeg sat en CommandName på min Linkbutton der ligger i min Repeater. Her prøver jeg at indsætte det nr. der står i CommandArgument i den label der hedder lblVarer.

Protected Sub btnMenuPkt_Command(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
    lblVarer.Text = btnMenuPkt.CommandArgument
End Sub

Men med mindre jeg deklarere knappen som en knap så brokker den sig over btnMenuPkt.CommandArgument..

Men når jeg prøver at deklerere den:
    Dim btnMenuPkt As New LinkButton()
    btnMenuPkt = CType(sender, LinkButton)

Så virker det alligevel.. Det er noget bøvl altså.. :D

Håber du kan hjælpe, og tak for hjælpen indtil videre.. ;)

Her har du iøvrigt koden for min repeater:
<asp:Repeater
ID = "repMenu"
runat = "server">
    <ItemTemplate>
    <asp:LinkButton
        ID = "btnMenuPkt"
        runat = "server"
        text = <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "fldKategoriNavn") %>
        CommandArgument = <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "fldId") %>
        CommandName = "btnMenuPkt_Command"
    /><br />
    </ItemTemplate>
</asp:Repeater>
Avatar billede saudoo Nybegynder
18. marts 2007 - 16:06 #3
Så virker det alligevel.. Det er noget bøvl altså.. :D

Skulle være

Så virker det alligevel ikke.. Det er noget bøvl altså.. :D
Avatar billede saudoo Nybegynder
18. marts 2007 - 17:01 #4
Du kan se hvordan det ikke virker her:
http://shop.letsfly.dk/

Det burde skifte til linkets navn. :\\
Avatar billede lifo Nybegynder
18. marts 2007 - 17:14 #5
Den brokker sig om CommandArgument fordi din metode deklarition(?) er forkert
det skal være System.Web.UI.WebControls.CommandEventArgs og ikke System.EventArgs

så kan du tilgå tin fldId sådan her

Protected Sub btnMenuPkt_Command(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.CommandEventArgs)
    lblVarer.Text = e.CommandArgument
End Sub

skal nok kalde ToString på din e.CommandArgument

protected void LinkButton1_Command(object sender,
og så mangler du at hokke up din OnCommand event
<asp:Repeater
ID = "repMenu"
runat = "server">
    <ItemTemplate>
    <asp:LinkButton
        ID = "btnMenuPkt"
        runat = "server"
        text = <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "fldKategoriNavn") %>
        CommandArgument = <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "fldId") %>
        CommandName = "btnMenuPkt_Command"
        OnCommand ="btnMenuPkt_Command"
    /><br />
    </ItemTemplate>
</asp:Repeater>
Avatar billede saudoo Nybegynder
18. marts 2007 - 17:29 #6
Ej.. men jeg tænker virkelig ikke særligt godt idag.. :D
Avatar billede lifo Nybegynder
18. marts 2007 - 17:31 #7
løste det dit problem ?
Avatar billede saudoo Nybegynder
18. marts 2007 - 17:33 #8
Ja.. Mange tak for hjælpen. :) Håber du kan bære over med min knapt så imponerende snilde idag..

Lig et svar.. :P
Avatar billede saudoo Nybegynder
18. marts 2007 - 17:34 #9
Det gjorde det ja.. :) Mange tak..