Avatar billede webstuff Nybegynder
17. marts 2007 - 14:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af firewall (D-Link router)

Hejsa allesammen

Jeg er på ferie hos lidt familie, som har fået trådløst internet installeret men de mangler at få installeret en firewall, og da jeg ikke helt har styr på hvordan det foregår stiller jeg dette spørgsmål :-)

Routeren er en "D-Link" router "AirPlus Xtreme G - Wireless Router".
Der følger 2 cd'er med - men efterhvad jeg kan få ud af det så er det bare vejledninger til hvordan man sætter alle tingene sammen.
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej ?:-)

Mvh. Andreas
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2007 - 21:21 #1
Du sier at de allerede har fått installert en trådløs men mangler å få en firewall.

Det vanlige er at firewall allerede er innebygget i den trådløse routeren, slik at straks det hele kjører så er også firewall på plass.

(I praksis er det slik pga nat router funksjonen, selv om dette strengt talt og mer teoretisk sett er en firewall. I praksis så er det nok det allikevell.)

En annen problemstilling det er jo den at det kan være en fordel å kryptere de trådløse signalene, det er også noe man kan stille inn på den trådløse routeren.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2007 - 21:27 #2
Hvis man har en trådløs router kjørende så kan det også være en fordel å sette opp en lokal personal firewall på de enkelte arbeidsstasjonene. Windows sin innebygde kan brukes i denne sammenheng.

(Det er mange som sier at Windows sin firewall ikke duger, men i en slik sammenheng så mener jeg at den er god nok.)
Avatar billede langbein Nybegynder
17. marts 2007 - 21:40 #3
Avatar billede webstuff Nybegynder
26. april 2007 - 16:30 #4
Har sendt dine svar videre til familien, tak for hjælpe :-)

Lægge du et svar?
Avatar billede webstuff Nybegynder
05. maj 2007 - 13:12 #5
så tager jeg dem selv :-)
Avatar billede webstuff Nybegynder
05. maj 2007 - 13:12 #6
.