Avatar billede hkprofil Forsker
14. marts 2007 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm til PC

Er der nogen der vil dele sin viden med mig på følgende område? Min 17" monitor skal udskiftes. Nu er spørgsmålet hvordan jeg gør det bedste køb. Jeg har brug for noget meget større og mere klart (synsproblemer). Jeg arbejder mest i Officepakken og fotobehandling i bl.a. Adobe Photoshop samt hjemmeside i Dreamweaver. Altså primært tekst- og fotobehandling. Jeg benytter ikke spil og video. Skal jeg vælge 22" Widescreen eller f.eks. 20" 4x3, eller et TV til brug som monitor? Jeg har været i mange butikker, men hver gang får jeg forskellige "ekspert"-svar og er blevet endnu mere forvirret.
Prisen har naturligvis en betydning, men jeg er villig til at give lidt ekstra for en god kvalitet.
mvh
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
14. marts 2007 - 11:41 #1
Personligt ville jeg vælge en rigtig fed 19" CRT monitor da de står meget mere klart og farver vil fremkomme mere klart.. og stadig en god størrelse når man sidder foran den, vores grafikker har sådan en hvor jeg arbejder.. står kanon flot og skarpt

Feks er der også denne 21"
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=182988

Men stadig er det smagssag hvilket mærke det skal være..
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej
Avatar billede hkprofil Forsker
16. marts 2007 - 10:30 #2
Én af "ekspert"-udsagnene var, at jeg fik mere skærm-kvalitet ved at købe et widescreen TV og benytte som monitor?
Ét andet "ekspert"-udsagn var at jeg på widescreen kan arbejde/se 2 dokumenter på samme tid på en widescreen?
Ét tredie "ekspert"-udsagn var, at jeg skal have det nye Vista prg. installeret, hvis jeg skal benytte mig af 2 dok. på skærmen?
Ét fjerde "ekspert"-udsagn var, at jeg får mere ud af 4x3 f.eks. 20" hvis jeg ikke skal spille eller se film?
Ét femte "ekspert"-udsagn var, at jeg får en bedre opløsning på en 4x3 monitor?
Ét sjette "ekspert"-udsagn var, at der er samme opløsning i 17 og 19", og at jeg derfor skal op i en større skærm, for en bedre opløsning?
o.s.v. og derfor er jeg stadig lidt forvirret.
Avatar billede hkprofil Forsker
16. marts 2007 - 10:48 #3
PS: Hvilke tekniske data skal jeg være særlig OBS på?
Avatar billede hkprofil Forsker
16. marts 2007 - 10:50 #4
PS-PS: Hvad er en pivot funktion?
Avatar billede hkprofil Forsker
17. oktober 2007 - 13:56 #5
Desværre ikke noget jeg kunne bruge!