Avatar billede sobr Nybegynder
14. marts 2007 - 07:49 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ny hjemmeside - side om side med "snusk" i gæstebog

Jeg har lavet en ny hjemmeside for min søster, som skriver festsange. For at få den optimeret til google, har jeg været inde i forskellige gæstebøger og lægge en hilsen.
Jeg har valgt dem som lå øverst når jeg søgte på ordet "festsange".

Der iblandt ligger Thomas Vilby' hjemmeside (jeg vil ikke reklamere for ham ved at skrive hans hjemmeside adresse her)
og jeg kunne ikke se andet end at det skulle være en respektabel side, så derfor skrev jeg i hans gæstebog, selvom jeg undrede mig over at han ikke havde et link, så man kunne læse i den.

Nu har jeg så været inde på statistik siden til den side jeg har lavet, og der ligger et link til Thomas Vilby's gæstebog under "Links fra eksterne sider" - og der ser jeg til min skræk at der er links til "snuskede" sider, selvom han skriver at sådan noget vil blive fjernet.

Så spørger jeg nu: Kan det skade den nye jeg har lavet med hensyn til optagelse i google ???
Avatar billede sobr Nybegynder
14. marts 2007 - 07:57 #1
Glemte at skrive at jeg siden har været inde for at lede efter link til "Læs gæstebogen" og fandt et link der var sat på selve skrivboksen og en bog der "blafrede". Så kom til at tænke på om det havde været skjult. Jeg prøvede at slette alle mine midlertidige internet filer, og når jeg så gik ind på gæstebogen var linket usynligt, men ved at føre musen hen over kunne man se at det var der.

Jeg synes sku' det virker som om man ikke må/skal læse gæstebogen før man har skrevet i den, for at skjule noget.
Avatar billede goose Nybegynder
14. marts 2007 - 08:58 #2
Et link til din side vil aldrig kunne skade dig, hvis det var tilfældet så skulle jeg ihvertfald have lavet et link til et par sites :o)

Derimod kan man diskuterer om et link fra det pågældende site overhovedet bliver tildelt noget værdi, men det er jo en helt anden snak.

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
14. marts 2007 - 09:02 #3
Nu kan jeg så se, at den omtalte gæstebog kører via en CGI script på guestbook.de, så min vurdering er, at værdien af et link fra denne gæstebog er lig 0

Gæstebogen bliver jo blot hentet ind i en frame på hans site og er derfor ikke en del af sitet.

/Goose
Avatar billede boxer Nybegynder
14. marts 2007 - 09:07 #4
Find nogle sider med en pagerank på 4 og derover.
Links til din side fra sider med høj pagerank vil være med til at forbedre din placering.

Søg om optagelse i dmoz - det skal være i den korrekte kategori og brug noget tid på en ordentlig tilmelding.
Du tilmelder dig her:
http://dmoz.org/World/Dansk/

Tilmeld dig også hos Chart.dk
http://www.chart.dk/default.asp

Find ud af hvilke søgeord der søges efter når folk søger efter festsange.
Optimer din side efter disse søgeord.
Lad disse ord indgå flere gange i din tekst, gerne som <h1>overskrifter</h1> og som <b>fed</b>
Lad dem indgå som keywords og i din beskrivelse af siden.

Og som du selv er inde på, få en masse sider til at linke til dig. Brug alle midler :o)

At der findes links til dig på snuskede sider vil ikke skade dig, men det kan det gøre hvis du selv linker til en masse snuskede sider.
Avatar billede boxer Nybegynder
14. marts 2007 - 09:09 #5
Et godt værktøj til at tjekke din pagerank og densiteten af dine keywords:
http://www.ranks.nl/cgi-bin/ranksnl/spider/spider.cgi
Avatar billede sobr Nybegynder
14. marts 2007 - 09:55 #6
ok, det trøster mig da en del.

Denne http://www.ranks.nl/cgi-bin/ranksnl/spider/spider.cgi - er den gratis at bruge (jeg er ikke nogen ørn til engelsk)

Jeg har faktisk været inde på denne side http://www.joyzone.dk/sw303.asp og søge lidt på festsange, sange ol. - den er godt nok lidt gammel, men vel ikke helt forkert.
Avatar billede boxer Nybegynder
14. marts 2007 - 10:18 #7
Jeps, den er gratis at bruge. Du skal blot indtaste linket til den side du vil teste
Avatar billede sobr Nybegynder
14. marts 2007 - 10:42 #8
Fin side - tak for tippet. Troede egentlig at alle sites der lå på den første side på google havde en top pagerank, men kan se nu at det har de ikke.

Jeg vil gerne dele pointene imellem jer, så vil du boxer lægge et svar også,
og så får i mange tak for hjælpen :D
Avatar billede boxer Nybegynder
14. marts 2007 - 10:56 #9
Så kommer der et svar fra mig.

Og Velbekomme :o)