Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. marts 2007 - 13:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætte hyperlink i notat felt i Db

Jeg koder i asp.net og visual basic

Jeg har en hjemmeside hvor jeg har lavet et nyhedsarkiv. Til denne hjemmeside har jeg en redaktør, som kan oprette, slette og redigere i nyhederne.

Mit problem er at jeg kun kan få hyperlinks til at virke, hvis jeg skriver dem direkte ind i Db (Access). Hvis jeg skriver dem i tekstboksen og indsætter via min applikation, så skriver den:

Detaljer om undtagelse: System.Web.HttpRequestValidationException: Der blev konstateret en potentielt farlig værdi for Request.Form fra klienten (TBNewsText="....co.uk <A href="http://www....").

Lige en lille Note:
Er der nogen der ved hvordan man kan få den til selv at finde ud af at der er et hyperlink så min redaktør ikke skal skrive hele HTML koden hvergang.
Avatar billede x-guy Nybegynder
13. marts 2007 - 14:17 #1
På din .aspx side i @Page:

validaterequest="false"
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. marts 2007 - 16:26 #2
gør som x-guy siger og tilføj derudover
Server.HtmlEncode(dittextffelt.Text);
for at forhindre evt farlige værdier at komme med.
Som script tags og lignende.
Når texten skal vises bruger du:
dittextffelt.Text=Server.HtmlDecode(værdifranotatfelt);
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
12. april 2007 - 16:17 #3
Det virker..HVIS...Min bruger skriver hele html koden.
Eks: <a href="http://www.hotmail.com" target="_blank">www.hotmail.com</a>

Er der nogen der kender en usercontrol som selv kan sætte det ind, hvor brugeren difinerer link og target, eller måske noget anden som selv kan finde ud af at lave adressen om til et link.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
17. juli 2007 - 15:56 #4
Stadig ingen bud?
Avatar billede neoman Novice
17. juli 2007 - 16:03 #5
har du overvejet at bruge en barberet wysiwyg editor, som f.eks. www.fckeditor.com ?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
17. juli 2007 - 16:22 #6
Kender overhovedet ikke til den slags.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. maj 2008 - 08:54 #7
Jeg endte med dr chaos svar, men jeg har stadig ikke haft tid til at kigge på det neoman skriver.

Begge lig et svar så kan I dele point.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. januar 2009 - 15:26 #8
Jeg lukker