Avatar billede suppenudel Nybegynder
12. marts 2007 - 20:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stored Procedure én gang i døgnet

Hej,

Hvordan kan det se ud hvis jeg skal schedule en procedure én gang i døgnet fra MS SQL? Den skal gøre noget i retning af hver dag kl. 0.00 at tage f.eks. summmen af alle colonner i en tabel og indsætte det i en ny tabel sammen med datoen for proceduren.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2007 - 20:46 #1
SQLServer i betalings udgaverne kommer med en scheduler, hvor du kan faa koert tasks
paa bestemte tidspunkter. Hvis den udfoerer din SQL skulle du vaere all set.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
13. marts 2007 - 09:15 #2
Jeg har MSS SQl Express Edtition - er det muligt at gøre det derfra? Ellers, er der metoder hvorfra man kan gøre det i ASP.NET, altså en slags tidsindstillet event?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. marts 2007 - 16:36 #3
Du kan evt bruge windows scheduler til at kalde en bestemt side engang i døgnet eller du kan bruge
http://www.cronjob.de/
Den ved jeg at andre exp brugere benytter.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
27. marts 2007 - 23:12 #4
Okay, det er nok den scheduler jeg skal have fat i, men kan vist ikke bruge den fra Express Edition.. Læg gerne svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. marts 2007 - 23:27 #5
svar :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. marts 2007 - 23:27 #6
altså hvis det var mig.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
03. april 2007 - 22:05 #7
Lad gå :)