Avatar billede kboecher Nybegynder
08. marts 2007 - 22:07 Der er 1 kommentar

asp.net v 2.0 IE 7 ifrae danske tegn

Når jeg bruger Iframe i en aspx side kan siden ikke vise danske tegn i ie7, men når jeg kører samme iframe i en (x)html side viser den danske tegn. HTML source er identiske på klient siden, jeg har forsøgt både på den indbygget webserver og på et webhotel, med samme udfald. Siden vises med danske tegn i ie6 og firefox.

aspx Koden:
<%@ Page Language="VB" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<script runat="server"></script>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
    <iframe src="docs/test.htm" width="540" height="350" scrolling="auto" frameborder="0">
  [Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny,  eller  <a href="docs/profil.html" target="_blank">klik her.</a>]
  </iframe>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Jeg har også forsøgt med:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "DTD/xhtml1-strict.dtd">

<script runat="server">

</script>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">

Men samme problem.

Er der en der kan  kan få den til at vise danske tegn?
Avatar billede torbjoern Nybegynder
20. juni 2007 - 15:53 #1
Jeg sidder med de samme problemer som ovenfor beskrevet - er der nogen der er kommet op med en løsning endnu ???

;-) Torbjørn M. Pedersen