Avatar billede golyf Nybegynder
05. marts 2007 - 22:30 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

www.MadWeb.dk

Tilbage i ruder-konges tid lagde vi vores private madopskrifter på nettet på ovennævnte web adresse, men der er ikke så mange brugere.
Sidst vi gav siden en overhældning lavede vi fedt og kalorie beregninger på alle opskrifterne og det var et kæmpe arbejde.
Nu skal der ske noget med siden igen, men vi er løbet tør for ideer om hvordan vi gør den super lækker og atraktiv, så vi får mange brugere.

Hjælp os med lige netop jeres meninger :-)

Point til alle gode ideer :-)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2007 - 22:34 #1
1. Lysere farvere for starters. :)
2. Et Søge felt. (på forsiden) :)
3. Evt billeder.

ps. tjek også http://www.opskrifter.dk/ for flere ideer. :)
Avatar billede keysersoze Guru
05. marts 2007 - 22:50 #2
Umiddelbart vil jeg mene at der skal 2 ting til;

- At der ikke kommer så mange brugere ind har formentlig ikke kun noget med design og indhold at gøre men meget mere hvor let siden er at finde. I har så godt som ingen (hvis overhovedet nogen) links ude hvor brugere og søgemaskiner kan finde jer - og selve siden er ikke særlig søgemaskinvenlig så sørg for at blive langt mere synlige; skaf links ind til jeres side og sørg for at søgeoptimere sitet bare en smule.

- når først ovenstående er klaret så ville jeg begynde at tænke på at skaffe et nyt og tidssvarende design. Nu er jeg ikke den store kok men jeg synes at de informationer jeg finder på siden er gode men hele indpakningen er bare rødt i rødt hvorimod fx den side blackscorpion linker til virker betydelig mere respektabel og får i hvert fald mig til at overveje et ekstra besøg på siden (... hvis jeg lavede mere mad end jeg gør lige pr).

Når først de to ovenstående punkter er klaret vil jeg mene det kan betale sig at kigge efter ny funktionalitet som fx "tøm køleskabet" og bedre søgemuligheder.
Avatar billede golyf Nybegynder
10. marts 2007 - 13:41 #3
Tak, men....

Hvis jeg går ind på www.google.dk og skriver "Helstegte kalkunfileter" får jeg ingen hit, selvom den er at finde på http://www.madweb.dk/Opskrift00148.asp
Hvordan kan det være, når den finder vores side, hvis jeg søger på MadWeb.dk?

Lysere design, billeder og søgefelt på forsiden er taget til efterretning. Kan vi give point for det og stadig lade spørgsmålet stå åben for uddeling af flere points?
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2007 - 17:31 #4
det kan siges meget kort - søgemaskinerne kan ikke læse javascript og det er hvad jeres linkning på siden primært er bygget op af.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. marts 2007 - 17:35 #5
Det skal også lige siges at jeg arbejder som kok, og hvis jeg havde brug for en opskrift og valget lå mellem madweb.dk og opskrifter.dk ville jeg tage opskrifter.

ikke pga mængden af opskrifter og måden de er beskrevet på, men simplethen pga. siden udseeende. :(

og for at gøre den mere søge venlig, skal i ud i megatags.
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2007 - 17:45 #6
nej - metatags har stort set intet at sige mere, de hører fortiden til. Metatags er stadig gode at have med men bruges de forkert skader de mere end de gavner.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. marts 2007 - 17:48 #7
okey ville du så bruge i stedet ? (har aldrig selv brugt megatags) lol
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2007 - 17:55 #8
det kræver vist et større foredrag som jeg ikke kan holde her - men bufferzone har skrevet noget udmærkede artikler der ligger her på eksperten.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
10. marts 2007 - 18:03 #9
okey ;)
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 16:45 #10
lukketid?
Avatar billede golyf Nybegynder
07. april 2007 - 17:05 #11
Jeps... Tak og Undskyld :-D