Avatar billede imran Nybegynder
05. marts 2007 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hostheader til brug for flere sites?

Hej gutter

Jeg har et site, som indholder en webservice, som lytter på data fra nettet, sådan at det kan modtages af webservicen og viderebehandles på min servere.

Jeg vil gerne opdatere mit site og er derfor nødt til at lukke for det. Da jeg nødigt vil lukke for sitet ville jeg høre om følgende konfiguration er mulig:

1.Angive en hostheader til sitet.
2.Lave en kopi af eksisterende site.
3."Tænde" for kopien og "lukke" for det oprindelige site.
4.Opdatere det oprindelige site og så lukke for kopien og tænde for det oprindelige?

Jeg kører windows server 2003 med IIS 6
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 16:13 #1
det kan du godt ja, det er bare som du selv skriver at lave om på hostheaderen bagefter.
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
05. marts 2007 - 19:51 #2
Vil da være meget nemmere blot at dirigerer port 80 trafikken samt øvrige anvendte porte til sekundær server.
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 20:12 #3
ja hvis man har 2 servere er det en fin mulighed ;)
Avatar billede imran Nybegynder
05. marts 2007 - 21:52 #4
Hmm port 80 trafikken til en anden server? Hvordan gør man det?
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2007 - 22:01 #5
under IIS manager og egenskaber for sitet.
Avatar billede imran Nybegynder
05. marts 2007 - 22:05 #6
Det super jeg prøver lige... Tak for hjælpen