Avatar billede computertossen Nybegynder
04. marts 2007 - 22:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tastaturet udskifter backslash

Om dansktastatur i MS-DOS 7.1 (Windows 98):

I autoexec.bat bruger jeg:

mode con codepage prepare=((850) ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb dk,,keyboard.sys /E

På min gamle computer er tastaturet "normalt". Alle taster sidder som de plejer på dansk tastatur. Men når jeg kører nøjagtig den samme bootcdrom på en nyere computer, som jeg lige har fået, sidder et par af tasterne anderledes, fx. er "backslash" ikke ALT GR + \, men simplethen bare \-tasten uden ALT GR (ligesom engelsk tastatur). Til gengæld er "større end" og "mindre end" rykket et andet sted hen (har ikke lige fundet dem endnu). Æ - Ø - Å - sidder som de skal.

Hvordan kan det være?

Jeg har prøvet uden /E-switch - det gør ingen forskel
Avatar billede computertossen Nybegynder
05. marts 2007 - 12:52 #1
Korrektion:
Det er ikke tasterne, der sidder anderledes, men den værdi, de har, der er anderledes! I øvrigt mangler også "snabel-a".
Avatar billede computertossen Nybegynder
08. marts 2007 - 12:12 #2
Nå, men såp lukker jeg :-)