Avatar billede watergate Nybegynder
04. marts 2007 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express 6 fejl med Sendt Post

Fejlen går ud på, at når jeg har sendt en mail bør den ryge over i sendt post mappen ( er hakket af med flueben ), men ca 9 ud af 10 gange bliver den liggende i mappen udbakke og når mailen er gået afsted kommer outlook op med en fejlbeskrivelse, men det sjove er, at denne fejlbeskrivelse er tom. Det betyder, at jeg ikke kan se hvad fejlen er.

Mailen bliver sendt og modtageren får rigtig nok mailen, men hvis ikke jeg fjerner mailen i udbakke mappen sendes den igen ved næste mail check.

Jeg har prøvet Microsofts re-installation af Outlook Express ved at stille i registreringsdatabasen fra 1 til 0, men dette virker ikke.
Hvad kan jeg gøre?

P.S Jeg har også oprettet mit spørgsmål på spywarefri.dk, men fandt ud af, at det nok var bedst at stille spørgsmål her.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. marts 2007 - 11:52 #1
Prøv at checke din sendt-post mappe og ryd evt. op i den. Jeg har oplevet før, at udgående mails ikke går væk fra udbakken fordi sendt-post mappen er fyldt (dvs. fylder mere end 2gb).
Avatar billede watergate Nybegynder
04. marts 2007 - 12:05 #2
Hej Spotgun,

Tak for superhurtigt svar. Jeg prøver lige, da sendte mails mappen er større end 2 GB.
Vender tilbage med svar asap.
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. marts 2007 - 12:55 #3
Ehh... Hvorfor tager du selv point her? Fandt du en anden løsning end mit forslag der virkede bedre, eller?
Avatar billede watergate Nybegynder
04. marts 2007 - 22:14 #4
Hej spotgun,

Det er en fejltagelse.. Jeg ryddede op og den virkede tilsyneladende igen, men ak... jeg er ved samme problemstilling igen?

Hvordan kan jeg tilbageføre points?
Avatar billede Spotgun Seniormester
05. marts 2007 - 08:08 #5
Du kan tilbageføre point ved at oprette et nyt spørgsmål der hedder "Point til Spotgun" og som indeholder et link til dette spørgsmål. Så smider jeg et svar i det.

Hvis du vil ha' ryddet helt og aldeles op, så luk Outlook ned, gå ind i lagringsmappen hvor alle post-filerne ligger. Omdøb "Sendt post" filen til noget andet, men behold samme filtype. Start Outlook op igen, så burde den automatisk oprette en ny "Sendt post" der er helt tom. Dine gamle sendte mails vil så ligge i en mappe med det samme navn som du lige gav filen.
Avatar billede watergate Nybegynder
05. marts 2007 - 20:05 #6
Hej spotgun,

Som du kan se har jeg oprettet et nyt spørgsmål som du bad om.
Dit forslag med at omdøbe filen og genstarte Outlook hjalp og jeg har nu hele dagen sendt uden en eneste fejl! TAK du har reddet mig ;)

Mvh

Watergate