Avatar billede knudj Nybegynder
01. marts 2007 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

autonummereing af regneark

Hej  kan nogen hjælpe med en  kode der til tilføjer et unikt nummer på regnearket efter hver udprint - hilsen Knud
Avatar billede carlt Seniormester
01. marts 2007 - 17:21 #1
Er det for at holde styr på, hvilke der er udskrevet først.
I så fald kan du bruge Filer/Sideopsætning/Sidehoved-Sidefod/Tilpas sidehoved
Avatar billede knudj Nybegynder
01. marts 2007 - 17:33 #2
hej  - jeg skal udskrive en antal bestillingsformular der hver især skal indeholde  et unikt bestillingsnr. En af mine kunder skal udfylde formularen manuelt og fáxe tilbage til mig hilsen knud
Avatar billede carlt Seniormester
01. marts 2007 - 17:46 #3
Var Word en mulighed.
Der er mulighed for afsnit/sidetal.
og hvis du (og kunden) alligevel ikke - i første omgang - benytter Excels funktioner, så?
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2007 - 18:01 #4
Læg denne kode i ThisWrokbook modulet:

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    Range("a1").Value = Range("a1").Value + 1
End Sub

Ret A1 til den celle, hvor dit nummer skal stå.
Avatar billede knudj Nybegynder
01. marts 2007 - 19:51 #5
jkrons - det virker fint  men man desværre ikke  printe f.eks 10 kopier og så få fortløbende numre  men pyt det kan sagtens bruges - send et svar og points er på vej hilsen knud
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2007 - 21:22 #6
Du har ret, man kan ikke printe 10 kopier med hver sit nummer, da jobbet typisk kun sendes til printeren én gang, og det er så den, der sørger for kopieringen. Men her er et svar :-)