Avatar billede hqst Nybegynder
27. februar 2007 - 20:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 databser til 1 database med nye id numre!

Hej Eksperter.

Jeg har flere forskellige databser som indeholder en masse emails. Nu kunne jeg godt tænke mig at sammensætte de her databaser til 1 stor men mit problem er at der er mange ID numre som er ens fordi databaserne er oprettet forskellige steder.

INSERT INTO `nmn_iscritti` VALUES (14, 'djhost@mail.dk', '2007-01-23 16:25:35', '2007-01-23 16:44:32', 0, 1);

Jeg tænker jeg kunne sætte det alle sammen i en sql fil også imporete den, Men det vil jo tage 10 år at skulle skrive 1,2,3,4 osv.

Hvordan kan jeg sætte nye emails ind i en eksiterende db også giver den selv id numre? Altså numre som ikke er brugt?

Jeg er lidt lost her, så har brug for nogle gode svar/vejledning i hvordan man selv bestemmer hvad den skal "plugge ind" i den eksiterende tabel.

Mvh

Mikkel
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2007 - 00:23 #1
var det nemmeste ikke at sætte feltet til AUTO_INCREMENT

og så selecter du data ind i den nye tabel og MySQL giver dem selv ID'er
Avatar billede hqst Nybegynder
28. februar 2007 - 01:45 #2
Det lyder jo genialt.. Syntes nok jeg havde set noget ligende.. Prøver det lige imorgen. er for træt nu.

Men tak
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 23:06 #3
all set ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2007 - 05:21 #4
??