Avatar billede jacobsen86 Nybegynder
28. maj 2001 - 09:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Grafikkort

Jeg har tænkt mig at købe at nydt grafikkort. det skal helt klart være asus!! med 32 ddr. men jeg aner ikke om jeg skal købe mx eler Gts? har det så meget at sige ?
Avatar billede ucfatrox Nybegynder
28. maj 2001 - 09:09 #1
Det her MEGET at sige!
MX\'en lider under dens MEGET lille båndbredde på rammen, og det er lidt noget... ja lort, for kortet er sku\' glimrende nok i sig selv.
Det gør heller ingen forskel, om du køber DDR versionen af mx\'eren, for den kan kun køre med 64-bit DDR-ram, hvilket halverer farten på DDR-rammene. Og så er der jo ikke meget idé i \"Double Data Rate\" vel? Så køb du en GTS pro eller bare en GTS\'er istedet. Det er et meget bedre køb på længere sigt.
MEN hvis du ikke lige står og har en overfyldt pung, så er MX\'eren det bedste alternativ efter en GTS\'er. Den ka\' jo clockes en del ;)

(Har selv en 3D prophet II MX som kan clockes TEMLIG meget)
Avatar billede cny Nybegynder
28. maj 2001 - 10:09 #2
Re: ucfatrox

Hvad er TEMLIG meget overclocking af 3D Prophet II MX ???
Har du ekstra køling af GPU og RAM på grafikkortet ???

Uden ekstra køling klarer mit ASUS V7100 GF2MX GPU 175@185 og RAM 166@185 (stabilt), hvilket på min Celeron 400@450 FSB 66@75 med 128MB SDRAM PC133 giver i 3028 i 3Dmark2000 (v/1024*768*16).

Hvad får du i 3Dmark2000 og hvordan er din PC\'s spec. ellers ???