Avatar billede janemil Nybegynder
20. februar 2007 - 14:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Script Host problem med linieskift.

Er ved at scripte outlook

vbCrLf giver dobbelt linieafstand.. <p></p>

Er der en anden VB som oversættes til enkelt linieskift. <br>
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 14:46 #1
prøv VbnewLine eller \n
vil dog mene vbCrLf  er et linjeskift;)
Avatar billede janemil Nybegynder
20. februar 2007 - 14:53 #2
Ser fint ud mens det køre gennem word. Men i Outlook er der dobbelt linieafsted.

'On Error Resume Next

Set objSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo")

strUser = objSysInfo.UserName
Set objUser = GetObject("LDAP://" & strUser)

strName = objUser.FullName
strTitle = objUser.Title
strPhone = objUser.telephoneNumber

Set objWord = CreateObject("Word.Application")

objWord.Visible = True
Set objDoc = objWord.Documents.Add()
Set objSelection = objWord.Selection

Set objEmailOptions = objWord.EmailOptions
Set objSignatureObject = objEmailOptions.EmailSignature

Set objSignatureEntries = objSignatureObject.EmailSignatureEntries

'Firmaer
objSelection.Font.Name = "Verdana"
objSelection.Font.Size = "10"
objWord.Selection.Font.Color = wdColorDarkRed
Set objShape = objDoc.Shapes
objSelection.TypeText "_____________________________" & VbnewLine
objSelection.Font.bold = true
objSelection.TypeText "LB KONCERNEN" & VbnewLine
objSelection.Font.bold = false
objSelection.Font.Size = "8"
'objWord.Selection.Font.Color = wdColorBlack
objSelection.TypeText "xxx G/S" & vbCrLf
objSelection.TypeText "xxx A/S &#8729; xxx A/S" & vbCrLf
objSelection.TypeText "xxx A/S" & vbCrLf & vbCrLf

'Navn, Titel og telefon
objSelection.TypeText strName & vbCrLf
if strTitle <> "" then
objSelection.TypeText strTitle & vbCrLf
else
objSelection.TypeText "Title findes ikke i AD - det skal vi ligge ind" & vbCrLf
end if
if strPhone <> "" then
objSelection.TypeText "xxxxx" & strPhone
end if

Set objSelection = objDoc.Range()

objSignatureEntries.Add "Signatur xxx", objSelection
objSignatureObject.NewMessageSignature = "Signatur xxx"
objSignatureObject.ReplyMessageSignature = "Signatur xxx"

objDoc.Saved = True
objWord.Quit

wscript.echo "Din hoved signatur er nu lavet!"
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 15:02 #3
du har både VbnewLine og vbCrLf
nøjes med VbnewLine da den laver newline i tekst.
send også den mail til en anden email konto så du ved det ikke bare er dine indstillinger der driller:)
Avatar billede janemil Nybegynder
20. februar 2007 - 15:05 #4
>du har både VbnewLine og vbCrLf
Men det er jo bare for at teste det du have skrevet. Der er kun 1 pr. linie.

>send også den mail til en anden email konto så du ved det ikke bare er dine indstillinger der driller:)
Det er det ikke. Kan jo se sourcen på mine mails.
Avatar billede janemil Nybegynder
20. februar 2007 - 15:10 #5
Mailen ser sådan ud.. De forskellige p-tags skal være br-tags

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3059" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV class=Section1>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 12.0pt">_____________________________<?xml:namespace
prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office"
/><o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><B style="mso-bidi-font-weight: normal"><SPAN
style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 12.0pt">xxxxxxxxxx<o:p></o:p></SPAN></B></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 8pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 12.0pt">xxxxxxxxxxx<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 8pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 12.0pt">xxxxxxxxxxx<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 8pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 12.0pt">xxxxxxxxxxx<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 8pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 12.0pt"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 8pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 12.0pt">Jan
Emil Christiansen<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><SPAN
style="FONT-SIZE: 8pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana; mso-bidi-font-size: 12.0pt">339572847<o:p></o:p></SPAN></P>
<P class=MsoNormal><o:p>&nbsp;</o:p></P></DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV></BODY></HTML>
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 15:14 #6
ja men så må det være fordi formatteringen bliver tabt.
Jeg er ikke VB programmør selv, men du kan se disse eksempler her
http://www.outlookcode.com/codedetail.aspx?id=455
http://www.outlookcode.com/codedetail.aspx?id=433

det kunne umiddelbart se ud til det skal gøres sådan.