Avatar billede sbbrandt Nybegynder
19. februar 2007 - 20:03 Der er 14 kommentarer

Log på som administrator.

Når jeg skal installerer programmer , siger Vista at jeg skal være logget på som administrator, jeg er enste bruger , og i brugeroversigt står jeg som administrator.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
19. februar 2007 - 20:10 #1
ja, sådan er vista.
Avatar billede sbbrandt Nybegynder
19. februar 2007 - 20:28 #2
skal vi leve med det ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 20:30 #3
Du skal garanteret bruge "Run as Administrator" når du skal til at afvikle programmet (installationsfilen)..

Det er noget jeg har set til et Vista-foredrag..
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
19. februar 2007 - 20:44 #4
Ja, man skal ind og vælge det for hvert enkelte program. Det er en del af den nye sikkerhedsstrategi.
Det er super irriterende, og der kommer forhåbentlig en patch senere der kan klare problemet, for Jeg synes det er et problem.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 20:49 #5
det problem har jeg ikke her, så det kan altså godt lade sig gøre uden, men spørger er nok ikke logget på som ADMINISTRATOR, men med en bruger med administrator rettigheder, men programmet kræver muligvis at det skal være selve kontoen administrator.
Avatar billede sbbrandt Nybegynder
19. februar 2007 - 20:52 #6
Jeg er eneste bruger, og hvor skal man angive "run as adminstrator" ?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
19. februar 2007 - 20:54 #7
Det forstår jeg ikke SB, jeg er logget på som Admin, og bliver stadig spurgt om det ?
Har du ændret noget specielt ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. februar 2007 - 20:58 #8
Jeg mener at hvis man dobbeltklikker/afvikler et program, popper den op og spørger under hvilken konto filen skal afvikles..

Ok, måske ikke "hvilken konto"..
Til foredraget dobbeltklikkede/afviklede foredragsholderen et program, og den poppede med "Run" og "Run as Administrator"..

Det er det eneste jeg ved, mht til det med "Run as Administrator"..

Og ja, det er en af de der sikkerhedsting i Vista, der er numse-irriterende.. :-)
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 21:01 #9
alt det sikekrhed der kan deaktiveres er deaktiveret på min test install (jeg vil absolut ikke bruge det som primært os), hvilket program(er) skulle lave problemer mht administrator konto ?
Avatar billede sbbrandt Nybegynder
19. februar 2007 - 21:03 #10
bl.a. windows update. , og ved installation af pinnacle studio 9.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 21:22 #11
ingen problmer her med windowsupdate med en anden bruger (dvs ikke administrator kontoen), er der ikke et mindre program end pinnacle der laver problemer jeg kan teste med ?
Avatar billede sbbrandt Nybegynder
19. februar 2007 - 21:38 #12
er købt for få dage siden , og ikke ved pc før i morgen. mht til window update går fint bortset fra den side hvor den opdaterer alt incl officepakken.
Avatar billede uffeandersen Nybegynder
25. februar 2007 - 10:27 #13
Jeg har slået UAC fra (brugerKontokontrol//User account control)
fra.  Start Regedit find streng EnableLUA er under HKEY_LOCAL_
MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/
System  den har værdien på 1, sæt den til 0.
genstart comp. man kan altid ændre den igen.
eller se  www.vistaguide.dk/index.php?id=2
Uffe
Avatar billede sbbrandt Nybegynder
25. februar 2007 - 14:11 #14
Tak for information, det virker tak.