Avatar billede bjarne_k Nybegynder
19. februar 2007 - 10:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen server listet i SQL Server Service Manager

Hej

Jeg måtte geninstallere min SQL 2005 (SmallBusiness), og har hældt databaserne fra sikkerhedskopien ind. Vores økonomistyringsprogram der kører lokalt på SQL-serveren kører fint.

Men jeg kan ikke få adgang til SQL'en fra server2, hvor jeg normalt forbinder gennem SQL Server Service Management.
Når jeg åbner denne konsol, finder jeg ikke længere SQL-serveren i listen over mulige servere. Og derfor kan jeg heller ikke vælge en service.

Det er garanteret blot nogle få indstillinger på SQL-serveren som forhindrer adgang fra SQL manageren, men hvilke?
- Jeg har ikke kunnet finde dokumentation til SQL Server Service Management...

På SQL-serveren er der sat flueben i "Allow remote connections to this server"
Avatar billede hclarsen Nybegynder
19. februar 2007 - 18:05 #1
hvad hvis du i service manageren skriver (local)?
Avatar billede bjarne_k Nybegynder
20. februar 2007 - 11:18 #2
Local finder den ikke.
Hvis jeg skriver SQL-serverens navn, får jeg "access denied". Hvis jeg skriver alt mulig andet, får jeg "network path not found".
Så SQL-serveren er der, men giver ikke adgang.

Derfor tror jeg det er en indstilling på SQL-serveren, så den kan tillade at server2 connecter. Server2 admin har sa-rettigheder til databasen, men lige nu bliver den afvist allerede ved SQLs "hoveddør".