Avatar billede vorre Nybegynder
17. februar 2007 - 22:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

GPRS på Bærbar

Hvis man gerne vil kunne bruge sin bærbar pc'er som GPS i bilen hvilken program skal man så have, jeg er godt klar over at et  Vodafone Mobile Connect Card eller noget i den retning, men hvilke program eller andet skal man have.
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 22:42 #1
Snakker vi GPRS eller GPS ?

GPRS er så du kan gå på nettet og GPS er til at beregne Rutekort
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 22:43 #2
Men siden du snakker Vodafone Mobile Connect card regner jeg med vi snakker GPRS, i bund og grund behøver du ikke noget program. Men der er på Installation et program som hedder "Vodafone mobile connect"
Avatar billede freekyzone Nybegynder
18. februar 2007 - 11:02 #3
Ja, med GPRS fungere det præcist som hvis du koblede mobiltelefonen til computeren som modem.

Der er ingen forskel

GPS (navigation) kan en version af route 66 vist bruges (har jeg fået fortalt, men har ikke selv prøvet det....)
Avatar billede vorre Nybegynder
18. februar 2007 - 18:16 #4
Det var GPS jeg ville bruge min bærbar til, men skal vel også have GPRS for at kan bruge dette. troede måske man kunne benytte den noget i retningen af de små man kan købe.
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 18:23 #5
Du skal ikke have GPRS for at bruge GPS, men tilgengæld skal du have en GPS modtager/sender

Fx.: http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=158072
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 18:24 #6
Avatar billede vorre Nybegynder
18. februar 2007 - 19:21 #7
Ja tak det var netop dette jeg søgte. Nu skal jeg bare bestille det. Tusind tak
Avatar billede vorre Nybegynder
18. februar 2007 - 19:40 #8
Leif - tror jeg gjorde noget fejl, vil du sende et svar.
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 20:06 #9
Jeg skal skynde mig at sige jeg kender intet til dem jeg har linket til da jeg ikke selv har Bil så derfor ingen GPS
Avatar billede vorre Nybegynder
18. februar 2007 - 21:03 #10
men er meget glad for at du gjorde det, for det var det jeg søgte - sig endelig til hvis du mangler transport en dag... måske vi bliver så heldige at kan finde rundt i danmark