Avatar billede freddy007 Nybegynder
17. februar 2007 - 19:38 Der er 3 kommentarer

Ny laptop kan ikke forbinde til Internet

Hej

Jeg modtog min nye MyBook M72 i går, men jeg har et problem med den. Jeg har installeret samtlige drivere der fulgte med på installations-CD'en, og er sikker på at kablet og switchboxen og det hele virker, men alligevel er der et eller andet der forhindrer min M72 i at gå på nettet.

Jeg har prøvet at opsætte en forbindelse med diverse Windows guider, men intet virker, der er ikke den mindste reaktion når jeg sætter kablet i.

Hvis der er mere i har brug for at få at vide for at kunne hjælpe, så spørg endelig. :)

Freddy
Avatar billede japping Nybegynder
18. februar 2007 - 10:57 #1
Ping'e er vejen frem.

Beskriv din hardware opsætning - hvad er forbundet ?

Find IP adressen på din router og skriv "ping xxx.xxx.xxx.xxx" i dos-prompt. Svarer routeren ?
Avatar billede freddy007 Nybegynder
18. februar 2007 - 13:14 #2
Min laptop er forbundet til en switchbox der igen er forbundet til routeren.

Når jeg pinger 'xxx.xxx.xxx.xxx' får jeg følgende resultat:

Ping request could not find host xxx.xxx.xxx.xxx. Please check the name and try again.

Desuden kan jeg se at laptoppen ikke engang kan se min switchbox, da en lampe normalt lyser når der er forbindelse, og lampen er slukket. Både min anden laptop og min Xbox360 kan forbinde uden problemer med samme kabel gennem samme stik i switchen, så problemet MÅ ligge i computeren.
Avatar billede freddy007 Nybegynder
19. februar 2007 - 16:28 #3
Ok, jeg har fundet ud af at det er helt sikkert at problemet ligger i switchboxen. Hvis jeg sætter kablet der går direkte fra routeren til min pc, virker det fint. Ja, jeg skriver faktisk på min laptop lige nu. Men jeg synes stadig at det er et problem, da jeg har flere enheder jeg gerne vil have på nette på samme tid, men det er besværligt at få lagt endnu et kabel fra routeren og ind til rummet. Er der nogen der har en idé om hvad der foregår, og eventuelt en løsning på problemet?