Avatar billede geske Nybegynder
17. februar 2007 - 18:24 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke installere DVD-leksikon på min PC Er det et drevproblem?

Jeg kan ikke installere Gyldendals DVD-leksikon på min computer. DVD'en har været indleveret til Gyldendal, den er tjekket og skulle være i orden. Halvt inde i installations-processen får jeg meddelelsen: Kunne ikke installere filen .. og så følger en lang række video-filer (mpg) som åbnebart ikke kan læses...
Har fra forlaget fået det råd at kopiere hele DVD'en over i en ny mappe under C-drevet og installere den herfra. Det går til et vist punkt, så får jeg meddelelsen: fejl under kopiering - det er ikke muligt at kopiere..  (filnavn) ugyldig MS-DOS funktion.
Der er ellers ikke nogen problemer med min computer. Jeg kan afspille DVD-film fra drevet uden problemer. Jeg har et Samsung CDRW/DVD SM-352F  drev. Der er masser af plads på harddisken, så det r ikke problemet. Jeg har også prøvet at deaktivere antivirus - det hjlap heller ikke! Er der nogen, der kan regne ud, hvad der er galt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2007 - 19:09 #1
Prøv at sætte drevet til at bruge PIO mode istedet for UDMA.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. februar 2007 - 19:18 #2
Kør filerne fra cd'en igennem dette program, brug så den færdige fil til at installere med.

http://www.roadkil.net/unstopcp.html
Avatar billede geske Nybegynder
18. februar 2007 - 12:55 #3
Til John Stigers, Hej - og tak for tippet, men jeg har tjekket drev-indstillingen i enhedshåndtering, og det er allerede sat til at bruge PIO mode...
Til John W. Jeg har endnu ikke forsøgt mig med det program du foreslår, for i første omgang tror jeg ikke problemet er en beskadiget disk. Som nævnt er det en ny, jeg lige har modtaget fra Forlaget, og den skulle være testet i orden derfra inden den blev sendt.... Mener du alligevel - ud fra beskrivelsen af problemet, at det er her problemet ligger?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. februar 2007 - 13:13 #4
Hvis drevet allerede var sat til PIO, ville jeg sætte det tilbage til "DMA hvis den er tilgængelig" - for at se om det hjælper.

Hvis ikke så kør filerne igennem det program jeg foreslog, det kan der ikke ske noget ved.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. februar 2007 - 19:56 #5
enig med john w vedr. DMA indstillingen.
Avatar billede geske Nybegynder
19. februar 2007 - 14:53 #6
Hej John og John!
Uha, der går meget tid med få denne her DVD-installation til at virke! Jeg har nu prøvet begge jeres tips: Ændret til DMA-indstilling (gjorde ingen forskel) og kørt filerne fra DVD'en gennem roadkil.net. Mht. det sidste gik det fint med de første ca. 3 Gb ( DVD'en indeholder efter oplysningerne lidt over 4 GB.) Herefter kommer så et antal mpg.filer så bliver der problemer - de første gange lod jeg dem køre op til 25 attempts, hvor den så tilsyneladende gav op og registrerede corrupt file- ikke alle mpg -filer men en del ender i corrupte - andre valgte jeg foreløbig at skippe, for ikke at bruge hele dagen på det. Det mærkelige sker så ca 3GB inde i koipieringsprocessen.. PC-en låser totalt! Jeg kan ikke gøre andet en at lukke ned på den hårde måde. Jeg prøvede samme proces gennem roadkil en gang til, for at se om det bare var et elelr endet uhled - men det samme skete igen. Nu er jeg stærkt i tvivl: Noget tyder jo unægtelig på, at der er noget galt med DVD'en selv om det er dt andet eksemplar fra forlaget, og dte skulle være tjekket  i orden før afsendelse.Samtdig er det jo også mystisk at min PC åbenbart ikke kan klare mosten og går ned i forsøget på at kopiere filerne over.... Det skulle normalt ikke være problemer med kapaciteten- 2*512 ram,processor: AMD Athlon 64 - 2009,8 Mhz.. Kan I komme på nogen forklaringer/ løsningsforslag?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. februar 2007 - 16:07 #7
Har du prøvet at lægge den ind på en anden pc? den kan jo slettes igen-hvis den kun må bruges på en computer.
Ellers vil jeg mene du skal have dine penge igen for leksikon'et.
Avatar billede geske Nybegynder
20. februar 2007 - 17:16 #8
Sidste melding herfra: Jeg installerede DVD'en på en anden PC uden problemer.... Så nu kan det altså udelukkes, at det er den, der er noget galt med. Jeg fatter bare ikke, hvad der så kan være i vejen, da min PC ellers fungerer uden problemer...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. februar 2007 - 18:49 #9
Et sidste forsøg kunne være at køre en repair på din maskine, det eneste du mister ved er egne installerede divere plus alle dine opdateringer, som så skal geninstalleres.

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. februar 2007 - 18:50 #10
divere>drivere
Avatar billede geske Nybegynder
21. februar 2007 - 19:19 #11
Hej igen - jeg nøjes med at have DVD-en installeret på den bærbare, selv om jeg helst ville have haft den på den stationære, som er den, der gør modstand.. jeg har nemlig ikke XP-installationsCD mere. Nu mangler jeg bare at finde ud af, hvordan jeg afleverer de points jeg har lovet? (Det er første gang jeg har stillet spørgsmål på eksperten..)
Tak for hjælpen!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. februar 2007 - 19:27 #12
Ved at afvise dit eget svar.
Bede John Stigers om at lægge et svar, også dele pointene imellem os.

Ved at markere et navn ad gangen og trykke på accepter.

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. februar 2007 - 19:28 #13
Avatar billede geske Nybegynder
22. februar 2007 - 10:09 #14
John Stigers, vil du sende et svar ? Så fordeler jeg pointene?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
23. februar 2007 - 00:58 #15
Det lader ikke til at have den store interesse. :)
Avatar billede geske Nybegynder
23. februar 2007 - 09:51 #16
Jamen så ryger pointene til West-kysten....
Tak for hjælpen, nu må jeg se, om der så opstår andre problemer med PC'en- for noget må der jo være galt, men det giver jo ikke nu andre problemer, end at det altså ikke lykkedes at installere den DVD...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
23. februar 2007 - 09:57 #17
Takker for point, men husk du kan køre en repair på din maskine - der er chance for det vil hjælpe. :)