Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 12:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ang. oprettelse af TDC internet, med basislinje?

Hej...

Står og skal have oprettet internet på en linje, hvor der i forvejen ikke er oprettet noget fastnet.

Bestilte derpå igennem cybercity, da jeg troede de kunne levere uden en fastnet linje, men det kunne de åbenbart kun i nogle tilfælde hvis man ikke havde en fastnet linje... Så fik den besked at jeg først skulle oprette en fastnet linje hos en anden udbyder.

Så gik ind på TDC for at se hvad de kunne tilbyde.
Målet var at finde en så billig linje som muligt.

Men nu skulle jeg jo ligepludselig betale en månedelig fastnet udgift :( som hos TDC koster 129kr!

Men kan se at TDC har en såkaldt basislinje til 40kr pr.måned. Som kan fungere sammen med deres bredbånd.

Så har fundet en løsning med 160/128kbit inkl basislinje til 179kr pr.måned. Kan dette gøres bedre og billigere?

Hvad så hvis man om 6måneder gerne vil skifte udbyder, til eks. cybercity, kan man så godt det hvis man kun har kørt på en basislinje fra TDC, hvor der ikke er tilknyttet et nummer, og der ikke er mulighed for at ringe fra og til?

Og hvad hvis man finder ud af man gerne vil have IP telefoni fra et andet selskab, kan man det via den basislinje!?

Eller er man tvunget til at betale 129kr pr. måned for at fastnet abonnoment fra TDC!?
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 12:18 #1
Det er lidt anpå om der er Ledig Kobber på adressen eller om den er reserveret.

Der er leveringspligt på Fastnet linier, men der er ikke Leveringspligt på Basislinier

Fx. kunne jeg få CyberCity bredbånd her hvor jeg bor nu da den tidligere beboer havde haft fastnet.

Men jeg kender til en anden adresse som ikke kunne få fordi der ikke var ledig kobber til det.

TDC kan afvise en bestilling på ADSL + Basislinie hvis der skal laves gravearbejde. Men bestiller du en fastnet linie kan de i praksis ikke afvise det.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 12:22 #2
Den tidligere beboer havde fastnet på adressen. Så det har været aktivt.

Cybercity fortalte noget med at der ikke var tilgang til kobberet, kan ikke huske om de sagde der ikke var ledig kobber eller om den var reserveret. Syns de snakkede noget om reserveret men er ikke helt sikker..

Men så er spørgsmålet også mere hvad jeg kan med den basislinje? Med henblik på spørgsmålene i mit indlæg?
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 12:25 #3
En basislinie er kun en linie som kan holde en ADSL.

Men da IPtelefoni bruger din ADSL vil du sagtens kunne bruge IP telefoni
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 12:29 #4
Om du vil kunne bruge Basislinien hos CC efterfølgende kan jeg ikke huske
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 12:32 #5
Okay. Så kan jeg bare bruge ip telefoni ved et af de selskaber der eks tager. 40kr om måneden...

Okay må bare vente og se om der er andre der har et svar på det med basislinjen så...

Men i hvert fald mange tak for hjælpen indtil videre :)
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 12:40 #6
Du burde kunne hvis TDC slipper den, men slipper TDC den ikke så kan du muligvis ikke !
Avatar billede flemming_fyn Nybegynder
18. februar 2007 - 13:41 #7
Hos TDC får du ip-telefoni og bredbånd for 338 kr om måneden. Hastigheden hedder så 1024/128. Så ringer du gratis døgnet rundt til alle fastnet og der er ingen opkaldsafgift. Det vil jeg sige er det nemmeste og muligvis det bedste... Hvis din linje "går" ned skal du først kontakte din udbyder som måske er en anden end TDC og de skal så kontakte TDC for at få linjen op igen. Allerede der er du en dag bagud i forhold til TDC-kunder. Ydermere kommer du sikkert bagest i køen da du ikke er TDC-kunde. Der er masser af udbydere der er billigere, så at sige alle andre! Men det er ikke flere hundrede kroner vi snakker om her! Måske 50 kr. om måneden.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
19. februar 2007 - 16:31 #8
hvis du ikke har kabelTV eller fastnettlf, kan cybercity, stofa, tdc, og andre teleselskaber IKKE hjælpe dig. Hvis du ikke har lysleder, er der ikke så meget tilbage:  WiFi fra hotspots (kræver bærbare med datacard), en WiFi tlf med email client (nokia e50, E60, E71 f.eks. som er en PDA + tlf) eller clearwire.

Hvis du har kabeltv af moderne dato, kan du få webspeed eller lign, men det er bedre med lysledere...
Avatar billede yxos Nybegynder
19. februar 2007 - 17:29 #9
Check lige rasmus_carlsens oprettede spørgsmål, og hvor mange han lukker selv !
Avatar billede leif Seniormester
30. december 2007 - 21:32 #10
Kommet videre ?