Avatar billede alexisius Nybegynder
11. februar 2007 - 20:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

firewall i windos xp

Jeg kan ikke tilslutte min firewall !!! Når jeg klikker på ikonet får jeg at vide  " Kan ikke tislutte af ukendte Årsager "  Er der noget jeg kan gøre ??? m.v.h alex
Avatar billede jacla Nybegynder
11. februar 2007 - 20:47 #1
Har du andre firewall instaleret ???
Hvis ja prøv at vælge en anden firewall.

Prøv også at køre en "start => kør => skriv sfc /scannow  (husk mellemrum mellem / og scannow)

Du skal have din XP CD i drevet.

Din PC vil så sammenholde dine systemfiler med dem der er på XP CD'en.

vh jacla
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. februar 2007 - 22:04 #3
Den melding betyder i de fleste tilfælde, at virus eller spyware har deaktiveret firewallen. Jeg har lavet et fix til firewallen, men det giver ikke mening at køre det, før du har fået malwaren væk. Kør disse scannere, og læg diverse logs her ind i tråden http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede alexisius Nybegynder
14. februar 2007 - 15:27 #4
Jeg har lagt en firewall fra sygate ind istedet for den fra Windovs og den virker men jeg får et lille vidue op, hvor den blokkere en fil der heder ndisouio.sys ,hvad er det for en ???
mvh alex.
Avatar billede jacla Nybegynder
14. februar 2007 - 16:02 #5
Det er en Windows driver, men tjek ligge http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=273

vh

Jan
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. februar 2007 - 17:54 #6
Kom lige med HijackThis log fra mit link
Avatar billede alexisius Nybegynder
14. februar 2007 - 23:11 #7
Tak for hjælpen. Hvis jacla lægger et svar får han point.
mvh alex
Avatar billede jacla Nybegynder
15. februar 2007 - 06:29 #8
Så takker jeg :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
15. februar 2007 - 06:29 #9
PING svar