Avatar billede radiohead Nybegynder
11. februar 2007 - 19:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bliver mit net brugt af andre?

OK - jeg er ved at blive mistænksom. Jeg synes mit net opfører sig underligt, og har gjort det i et stykke tid.

Er der en måde hvorpå jeg kan checke om mit net bliver benyttet af andre?

pft
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2007 - 08:43 #1
Du ka sniffe og se om der forekommer andre IP eller MAC adresser, samt trafik, der ikke er genereret af dig.

Jeg ville sniffe med tcpdump eller wireshark (der i virkeligheden er det samme, wireshark er en GUI til tcpdump: Brug Windump hvis vi taler windows, denne har også en wireshark GUI så det kan køre på windows)

Gør det at du sniffer i en periode hvor du ikke selv er på. Snif til en fil og efterbehandel så filen for at se hvad der sker.

Nu taler vi ikke trådløst vel?
Avatar billede radiohead Nybegynder
14. februar 2007 - 21:47 #2
Undskyld den sene respons.

Jo, vi taler vist trådløs.
Alternativt kunne min computer stå og sende info konstant pga noget spyware, men det ville jeg vel kunne se i Netlimiter eks.

Jeg prøver at kigge på det. Tak for svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2007 - 19:24 #3
Når vi taler trådøst, så bør du kikke på programmerne kismet, dereret linux program, der  blandt meget andet også kan afsløre forskellige fusk og monkey business på trådløse net. Network stumpler er til windeos og kan noget ala det kismet kan men ikke helt så godt og detaljeret.

De programmer jeg nævner ovenfor, kan faktisk også anvendes på trådløse netværk